sobota, 16 sierpnia 2014

Pieczony omlet z malinami

Pieczony omlet z malinami


Omlet biszkoptowy z malinami
Pieczony omlet z malinami

Ostatnio najczęściej przygotowuję śniadania na słodko. Tym razem padło na omlet biszkoptowy z malinami. Jakiś czas temu pokazywałam Wam, jak przygotować taki omlet na patelni. Ponieważ obecnie mam na stanie jedynie dużą patelnię o średnicy 28 cm, postanowiłam zrobić go w piekarniku. Taki omlet ma troszkę inną strukturę, jednak jest równie smaczny i z pewnością łatwiejszy w przygotowaniu (nie trzeba go przerzucać na drugą stronę, jak na patelni). Gotowy omlet oprószyłam cukrem pudrem i podałam z serkiem mascarpone. 
Przepis na omlet z malinami bierze udział w akcji Domi- W malinowym chruśniaku IV.

Omlet na słodko z piekarnika

OMLET CZEKOLADOWY Z MALINAMI 
Śniadanie Mistrzów #208

Składniki (na 2 omlety):
  • 2 jajka, białka i żółtka oddzielnie
  • 3 łyżki drobnego cukru
  • 2 lekko czubate łyżki mąki pszennej
  • 1 lekko czubata łyżka kakao
  • maliny
  • do podania: serek mascarpone, cukier puder do posypania
Przygotowanie:

Białka ubijamy na sztywną pianę. Następnie dosypujemy stopniowo cukier, dalej ubijając. Dodajemy po 1 żółtku, miksujemy na najmniejszych obrotach do połączenia. Przesiewamy mąkę z kakao, mieszamy delikatnie łyżką, do połączenia. Blachę z piekarnika wykładamy papierem do pieczenia. Rozsmarowujemy dwa placki. Na cieście układamy po kilka malin. Pieczemy przez 7-10 minut w temp. 180 stopni (ciasto sprawdzamy drewnianym patyczkiem). Omlety zdejmujemy z blachy (najlepiej odwrócić delikatnie papier z omletami na drugą stronę i odkleić go). Omlet czekoladowy podajemy z dodatkiem serka mascarpone i cukru pudru. 

Czas przygotowania: 20 minut.

12 komentarzy :

  1. rozpustne to śniadanie dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż to za pychota! Fantastycznie wygląda.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda cudownie, królewskie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. coś dla mnie, mistrzyni rozwalania omletów przy przewracaniu :) maliny i mascarpone - to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. To są moje ulubione smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. idealny, słodki początek dnia <3

    OdpowiedzUsuń
  7. prezentuje się nienagannie, aż chce się jeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak do tej pory nie przygotowałam omleta w piekarniku, ale zapisuję Twój przepis i wypróbuje przy najbliższej okazji!
    Rewelacyjne zdjęcia, świetny blog, z pewnością będę częstym gościem:)

    Pozdrawiam:)
    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealny przepis dla mnie - omlety zawsze mi się rozrywają przy przerzucaniu...

    OdpowiedzUsuń
  10. Omlecik na śniadanie. I jeszcze z malinami. Rozpusta! Ale jaka! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry i prosty w przygotowaniu :-) Zrobiłam z borówkami, pyszności!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.