poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Make bento, not war! #51 Bento z kuchnią hiszpańską

Make bento, not war! #51 Bento z kuchnią hiszpańską


Tak, jak zapowiadałam Wam w ubiegłym tygodniu, tym razem przyszła pora na lunchboxy pełne hiszpańskich przysmaków. W planach miałam jeszcze kilka innych potraw (m.in. empanadas, sos romesco), ale niestety nie wyrobiłam się czasowo. Przepis na sałatkę z pieczonej papryki, kebaby i naleśniki pojawią się już wkrótce na blogu. Przy okazji zapytanie do Was- czy chcielibyście, by na blogu pojawiła się nowa kategoria z przepisami hiszpańskimi?


PONIEDZIAŁEK 

Na śniadanie razowa coca (wypiek podobny do włoskiej pizzy) z chorizo, pomidorkami i oliwkami. Jako dodatek do niej mojo verde (sos na bazie zielonej papryki). Jako mała przekąska pomidorki koktajlowe.




CZWARTEK

Na śniadanie naleśniki (frixuelos, cienkie jak francuskie crepes, ciasto jest wzbogacone o dodatek alkoholu i skórkę otartą z cytrusów), dodatkowo owoce, domowa konfitura z renklod, serek mascarpone. 
Na drugi posiłek hiszpańskie kebaby oraz bób smażony z szynką serano i czosnkiem. Dodatkowo mojo rojo (pikantny sos z czerwonej papryki).Niestety pojemniczka z mojo zapomniałam dołożyć, gdy robiłam zdjęcia. 
Trzeci posiłek to te same kebaby, co w drugim posiłku i sałatka z bakłażana z pomidorowym winegretem. Do drugiego i trzeciego posiłku dodatkowo pieczywo.


PIĄTEK

Na śniadanie tortilla ziemniaczana z grillowaną cukinią. Dodatkowo mojo rojo oraz oliwki marynowane z czosnkiem i chili. I tu pojawił się mały problem. Ani ja, ani Połówek, nie zamknęliśmy małych pojemników. Na drugi dzień wszystko się wylało (na szczęście zawartość nie wyciekła na zewnątrz pojemnika). Bałagan w lunchboxie był ogromny. Cóż, zmarnowane oliwki i sos trzeba przeboleć.
Na drugi posiłek sałatka z pieczoną papryką oraz filecikami anchoisJako dodatek do sałatki ugrillowana pierś przyprawiona wędzoną papryką, oregano i tymiankiem, dodatkowo mojo verde, pomidorki oraz plasterki chorizo.

11 komentarzy :

  1. TAK! Bardzo chcemy kategorię z hiszpańskimi przepisami :))) Jest to moja ulubiona kuchnia zaraz po włoskiej i tradycyjnej polskiej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się w przyszłym tygodniu stworzyć taką kategorię. Póki co tonę w książkach, bo jestem w trakcie pisania kilku artykułów. Ale skoro jest taka potrzeba, to i oddzielny dział będzie :) Uściski.

      Usuń
  2. Bób z serano? To musiało być cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden ze smaczniejszych elementów bento wg Połówka :)

      Usuń
  3. Bardzo motywujące :) W szczególności przy zmianie pracy, gdzie jednak takie posiłki będą koniecznością! Dziękować za natchnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne zestawy i mnogość pomysłów! TO LUBIĘ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle cudowne lunchboxy :)
    PS. Pewnie ze cchemy kategorie hiszpanska ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście, że chcę dział hiszpański :) lunchboxy boskie, dzięki za super pomysły. Buziaki Beata J

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa kategoria z przepisami hiszpańskimi już na blogu :)

      Usuń
  7. czy można prosić o nazwę pojemnika z podziałką na ukos i okragłym zagłebieniem na sos w środku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pojemnik sałatkowy marki sistema. W przyszły wtorek będę wrzucać jego recenzję na bloga. Możesz go dostać w sklepach stacjonarnych.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.