wtorek, 19 sierpnia 2014

Lemoniada pomarańczowa

Lemoniada pomarańczowa

Lemoniada z pomarańczy
Lemoniada pomarańczowa

Lemoniada pomarańczowa to napój idealny na lato. Jest niezwykle smaczna, doskonale orzeźwia. Dodatkowo jej słoneczny kolor potrafi wprawić w dobry nastrój. Taki napój będzie miłą odmianą na spotkaniu z przyjaciółmi czy domowym grillu. Przypadnie do gustu także najmłodszym. Warto więc o niej pamiętać, gdy będziecie przygotowywać przyjęcie dla Waszych pociech.


Orzeźwiający napój na lato

LEMONIADA POMARAŃCZOWA

Składniki:
  • 3 pomarańcze (duże i słodkie)
  • 2 cytryny
  • 1 łyżka cukru lub płynnego miodu (lub więcej wg preferencji)
  • 2 szklanki wody mineralnej (lub więcej, jeśli wolicie bardziej rozcieńczony napój)
  • lód
  • listki mięty i melisy
Przygotowanie:

Przy pomocy sokowirówki lub sokownika wyciskamy sok z 3 pomarańczy i 1 cytryny. Przelewamy do dzbanka. W 1 szklance ciepłej wody rozpuszczamy cukier lub miód. Studzimy. Do soku dodajemy osłodzoną wodę i dodatkową szklankę wody mineralnej. Dodajemy listki mięty i melisy, pokrojoną w plasterki drugą cytrynę. Wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Podajemy z dodatkiem lodu. 

Napój pomarańczowy przepis
Lemoniada pomarańczowa

Jak zrobić domową lemoniadę
Lemoniada pomarańczowa

Czas przygotowania: 10 minut.

9 komentarzy :

  1. Wygląda pięknie, a nasze dzieci mają akurat etap pt."piję tylko sok pomarańczowy":) Na pewno wypróbujemy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwiebiam! Szczególnie mając dostęp do różnych rodzajów mięt. Wtedy to dopiero jest szał ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka lemoniada jest extra, ten kolor a co dopiero smak;)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja akurat w niedzielę kupiłam siatkę pomarańczy na sok ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada cudnie :) ja od czerwca nim stop robię lemoniadę cytrynowa, w dzbanku przegotowanej wody rozpuszczam ok 6 łyżek cukru, studze, dodaje sok wyciśnięty z 4-5 cytryn, do tego wrzucam miętę i do lodówki. Odkryłam, ze jak wrzucam cytrynę w plasterkach i limonkę, to po kilku godzinach gorzknieje ta lemoniada od skorki - wiec przed samym podaniem dopiero wrzucam plasterki cytryny, limonki i koniecznie pomarańczy! :) najlepiej do szklanki już :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja zawsze szoruję i sparzam cytryny. Używam tylko tych niewoskowanych (o które niestety dość ciężko, no i cena od razu o wiele wyższa). A wiesz, że klasycznej lemoniady nie robiłam już chyba od 2 miesięcy. Będzie jutro :)

      Usuń
    2. Skoro o cytrynach mowa to niech mi powie ktoś, dlaczego 1kg cytryn kosztuje 12 zł? ;)

      Usuń
    3. PS. Poproszę dziś słońce w takim kolorze!!!!!:)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.