czwartek, 7 sierpnia 2014

Akitma, tureckie naleśniki

Akitma, tureckie naleśniki


Tureckie naleśniki
Akitma, tureckie naleśniki 

Akitma to tureckie naleśniki przygotowywane z dodatkiem drożdży (w sieci można spotkać też przepisy z wykorzystaniem proszku do pieczenia, jednak akitma to drożdżach są zdecydowanie smaczniejsze). Podaje się je najczęściej na śniadanie ze słodkimi lub wytrawnymi dodatkami. Akitma z powodzeniem może zastąpić pieczywo. Naleśniki mają specyficzny przyjemny zapach. Niestety nie potrafię sobie przypomnieć z czym mi się on kojarzy. Może ktoś z Was po wypróbowaniu przepisów powie mi, co mu ten zapach przypomina. 

Razem ze mną tureckie naleśniki przygotowała Emilia i Iza.

Naleśniki drożdżowe

AKITMA
(TURCJA)
Z naleśnikiem dookoła świata #202
Śniadanie Mistrzów #16

Składniki (na 4-5 sztuk):
  • 1 szklanka mąki
  • 1 i 1/4 szklanki ciepłego mleka
  • 1 łyżeczka świeżych drożdży
  • pół łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oliwy lub stopionego i przestudzonego masła
Przygotowanie:

Drożdże kruszymy do miseczki, zasypujemy cukrem, mieszamy z kilkoma łyżkami ciepłego mleka. Odstawiamy na 15 minut. Do miski przesypujemy mąkę, dodajemy sól, jajko, zaczyn drożdżowy, olej lub masło i pozostałe mleko. Mieszamy trzepaczką do połączenia. Odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1 godzinę.

Patelnię do naleśników smarujemy olejem. Ciasto mieszamy. Na nagrzaną patelnię przy pomocy chochelki wylewamy porcję ciasta, rozprowadzamy po dnie patelni. Smażymy z obu stron i odkładamy na duży talerze. Tak samo postępujemy z resztą ciasta. Akitma podajemy ze słodkimi lub wytrawnymi dodatkami.

Akitma przepis

Czas przygotowania: 1 godzina i 20 minut.

8 komentarzy :

  1. Nie znałam takich naleśników, chętnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat dziś jadłam na śniadanie naleśniki z morelami, a mimo tego i tak nabrałam na nie ochoty ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jakie idealne te naleśniki! ; )
    Świetnie Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  4. Delikatne i aksamitne,super;)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Od razu widać, że są puszyste.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.