środa, 16 lipca 2014

Sałatka z fasolki szparagowej i fety

Sałatka z fasolki szparagowej i fety

Sałatka z fasoli szparagowej i fety
Sałatka z fasolki szparagowej i fety

Fasolka szparagowa jest bardzo wdzięcznym warzywem. Może stanowić bazę do warzywnych potrawek, sałatek, jest też świetnym dodatkiem do zup. Jest smaczna sama w sobie i wie to każdy, kto zajada się gotowaną fasolką (u mnie w domu najczęściej podawano fasolkę z zasmażaną bułką tartą, ja jednak zawsze wolałam taką bez dodatków).

Na wczorajszy obiad serwowałam steki wołowe, a widoczną na zdjęciach sałatkę podałam jako dodatek do nich. Słodka fasolka i słony ser komponują się bardzo fajnie. Do tego niewielka ilość lekko pikantnej czerwonej cebulki, chrupiące orzeszki piniowe i dressing z dodatkiem natki pietruszki. Koniecznie wypróbujcie.
Sałatka z fasolką szparagową i fetą przepis

SAŁATKA Z FASOLKĄ SZPARAGOWĄ I FETĄ

Składniki (na 2 porcje):
  • 250 g zielonej fasolki szparagowej
  • 80 g sera feta, pokruszonego lub pokrojonego w kostkę
  • pół malutkiej czerwonej cebulki, posiekanej w cienkie piórka lub w kosteczkę
  • 3 łyżki orzeszków piniowych, uprażonych na suchej patelni
  • dressing: 2-3 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, pół ząbka czosnku (drobno posiekanego), 2 łyżeczki drobno posiekanej natki pietruszki, sól i pieprz do smaku (wszystkie składniki łączymy łyżeczką)
Przygotowanie:

Fasolkę myjemy, obieramy, gotujemy, aż będzie miękka ale nie rozgotowana, strączki powinny w dalszym ciągu pozostać sprężyste (ja gotuję fasolkę na parze). Ugotowaną fasolkę przelewamy zimną wodą. Do przestudzonej fasolki dodajemy ser, cebulę, mieszamy z dressingiem. Sałatkę nakładamy na dwa talerze, posypujemy uprażonymi piniolami i podajemy. 

Czas przygotowania: 20 minut.

5 komentarzy :

  1. Ja uwielbiam sałatki z zielonej fasolki i robię je teraz na okrągło. Można dodać do niej suszone pomidory, cukinię, pomidorki koktajlowe, na co ma się ochotę:) Najbardziej ją lubię z dodatkiem sosu na bazie białego octu winnego i czosnku, bo jakoś tak dobrze mi się komponuje z fasolką. P.s. Moja Mama również robiła fasolkę z bułką tartą i ja również nigdy jej nie jadłam. Nawet specjalnie dla mnie odkładała osobno na talerzu bez bułki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taką sałatkę, a moja mama w szczególności. Tylko ja lekko karmelizuję cebulę czerwoną w balsamico, dodaję czasem miodu. Muszę nawet poprawic zdjęcia na blogu i szybko ją zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam coś kiedyś podobnego i byłło pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam takiej sałatki, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hit naszego ostatniego grilla. Nie spodziewałam się, że orzeszki piniowe mają tak odmienny smak od innych orzechów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.