wtorek, 29 lipca 2014

Polędwiczka wieprzowa w sosie porzeczkowym

Polędwiczka wieprzowa w sosie porzeczkowym

Polędwica z porzeczkami
Polędwiczka wieprzowa w sosie porzeczkowym

Jakiś czas temu kupiłam sporą ilość porzeczek z myślą o cieście, jednak przy panujących upałach nie miałam ochoty włączać piekarnika. Szybko zmieniłam strategię działania i tym sposobem powstał sos porzeczkowy. Podałam go do polędwiczki wieprzowej z rozmarynem. Wypróbujcie, jeśli lubicie połączenie mięsa i owoców. Ilość cukru w sosie dostosujcie do własnych preferencji. 

Sos porzeczkowy do mięs

POLĘDWICA WIEPRZOWA W SOSIE PORZECZKOWYM

Składniki (na 2-3 porcje):
  • 1 polędwiczka wieprzowa (około 500 g)
  • marynata: 1-2 łyżki oliwy, 1 łyżeczka suszonego rozmarynu
  • sól i świeżo zmielony pieprz
  • 2 szklanki obranych czerwonych porzeczek
  • 4 łyżki cukru (lub więcej wg preferencji)
  • 6 łyżek wody
  • szczypta kardamonu
Przygotowanie:

Mięso kroimy w plastry, ugniatamy w palcach (w żadnym wypadku nie traktujcie go tłuczkiem), posypujemy pokruszonym rozmarynem (jeśli macie w ogródku świeży rozmaryn, wykorzystajcie go), polewamy oliwą,  mieszamy, odstawiamy do lodówki na 3 godziny. Mięso należy wyjąć z lodówki na około 30 minut przed smażeniem.

Przygotowujemy sos porzeczkowy do mięsa: w garnku umieszczamy porzeczki, dodajemy cukier, wodę. Gotujemy przez około 10 minut, aż porzeczki będą miękkie (w początkowej fazie gotowania warto przykryć rondelek pokrywką). Pod koniec dodajemy kardamon.

Mięso przyprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy mięso przez około 2,5-3 minuty z każdej strony, aż przestanie być surowe w środku. Polędwiczkę podajemy z dodatkiem sosu porzeczkowego i puree ziemniaczanego. 

Polędwiczka wieprzowa w sosie z porzeczek

Sos do polędwicy wieprzowej
Polędwiczka wieprzowa w sosie porzeczkowym

Czas przygotowania: 25 minut.

1 komentarz :

  1. Ja uwielbiam tego typu połączenia smakowe, więc dla mnie to danie idealne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.