piątek, 18 lipca 2014

Lemoniada arbuzowa

Lemoniada arbuzowa

Lemoniada z arbuzem
Lemoniada arbuzowa

Lemoniada arbuzowa to napój idealny na upały. Jest smaczną alternatywą dla klasycznej lemoniady, świetnie orzeźwia i przede wszystkim smakuje wyśmienicie. Serwowałam ją w ubiegły weekend na spotkaniu z przyjaciółmi. Zapewne i Wam bardzo posmakuje, o ile oczywiście lubicie arbuzy. Do jej przygotowania użyłam wody niegazowanej, jeśli jednak wolicie napoje z dodatkiem bąbelków, wybierzcie wodę lekko gazowaną lub gazowaną.
Napój z arbuza przepis

ARBUZOWA LEMONIADA

Składniki:
  • 1 kg arbuza (waga po oddzieleniu od skóry i pestek)
  • 3 cytryny
  • 2-3 łyżki cukru (lub więcej do smaku)
  • 1,5 szklanki wody mineralnej (lub więcej wg preferencji)
  • listki mięty i melisy
  • lód
Arbuza umieszczamy w rozdrabniaczu i dokładnie miksujemy. Powstałą masę przecieramy przez sito i umieszczamy w dzbanku. Do dzbanka wyciskamy sok z 2 dużych cytryn. W pół szklanki ciepłej wody rozpuszczamy cukier (możecie użyć też innego środka słodzącego, np. miodu). Do dzbanka wlewamy osłodzoną wodą i dodatkową szklankę wody, mieszamy. Trzecią cytrynę kroimy w plasterki. Do lemoniady dodajemy cytrynę, listki mięty i melisy. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem wrzucamy do arbuzowej lemoniady kilka kostek lodu. 

Wypróbuj także inne przepisy na domowe lemoniady

Lemoniada
truskawkowa
Lemoniada
pomarańczowa
Lemoniada
grejpfrutowa



















Czas przygotowania: 10 minut.

10 komentarzy :

  1. Musi być bardzo orzeźwiająca! :) Bardzo lubię takie lemoniady!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, nawet myślałam ostatnio o takiej lemoniadzie, a teraz mam już przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne zdjęcie. A lemoniada - poezja!

    OdpowiedzUsuń
  4. nie próbowałam, a szkoda, bo przepis jak widać banalnie prosty :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Orzeźwiająca i pyszna <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis superowy! :) lekka, otrzeźwiająca, pyszna :) ja dodałam nieco wiecej cytryny (2,5) i jedna łyżka cukru wiecej. Co prawda pół kuchni było w soku z arbuza, łącznie z moja bluzka :p (miałam ponad 2kg arbuza, na dwa dzbanki, wiec trochę sie zeszło). Polecam! Fajna alternatywa dla tradycyjnej lemoniady ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak Długo Może Stać Lemoniada W Lodówce? :) chciałabym zrobić raz a więcej na 2-3 dni, czy jest taka możliwość? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że przez te 2-3 dni w lodówce nic jej się nie stanie :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.