środa, 2 lipca 2014

Kurczak z papryką i ajvarem

Kurczak z papryką i ajvarem

Kurczak z ajvarem i papryką
Kurczak z papryką i ajvarem

Już kilkakrotnie wspominałam Wam, że w ubiegłym roku troszkę przesadziłam z ilością ajvaru, który zapakowałam w słoiki na zimę. Na całe szczęście znalazłam kilka niezwykle smacznych zastosowań dla tego paprykowego sosu. Dziś pierwsze z nich, mianowicie kurczak w sosie z dodatkiem papryki. Takiego kurczaka przygotowywałam ostatnio Połówkowi do pracy. Podaję go z makaronem, ponieważ ten dość dobrze sprawdza się w przypadku potraw jedzonych w późniejszym czasie. Oczywiście możecie pominąć makaron w przepisie i kurczaka w sosie podać jako dodatek do ryżu. Miłośnicy ajvaru powinny być zadowoleni. 

Ajvar do czego

KURCZAK Z PAPRYKĄ I AJVAREM

Składniki (na 2 porcje):
  • 200 g ulubionego makaronu 
  • 1 duża pierś z kurczaka (250 g), pokrojona w kostkę
  • 1 szalotka, posiekana 
  • 1 większy ząbek czosnku, drobno posiekany
  • 1 średniej wielkości papryka, oczyszczona, pokrojona w kostkę lub podłużne paski
  • 240 g przecieru pomidorowego (passata)
  • 6 łyżek pikantnego ajvaru
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie:

Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy mięso, smażymy przez około 5-6 minut. Dodajemy czosnek i szalotkę, smażymy 3 minuty. Wrzucamy paprykę, smażymy kolejne 3-4 minuty. Dodajemy przecier, ajvar, patelnię przykrywamy i dusimy sos przez około 10 minut. W tym czasie makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Makaron odcedzamy (nie przelewamy go wodą). Sos doprawiamy do smaku solą i pieprzem, dodajemy makaron, mieszamy. 


Kurczak z ajwarem
Kurczak z papryką i ajvarem

Czas przygotowania: 20 minut.

4 komentarze :

  1. wygląda świetnie! i ten kolor! mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne danie i znowu mnie kusisz ajvarem! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy06 maja, 2015

    Dla mnie to odkrycie tego roku!
    Do tej pory używałam pasty ajvar tylko na kanapki. A tutaj takie cudowne zastosowanie. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne. Ze swojej strony doprawiamy miesko papryka ostra i solą. Zostaje na dłużej w naszym menu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.