wtorek, 15 lipca 2014

Kasza manna jagodowa

Kasza manna jagodowa

 Kasza manna z jagodami
Kasza manna jagodowa

Jagodowa kasza manna to deser, który naprawdę warto przygotować, póki trwa jeszcze sezon na jagody. W czerwcu pokazywałam Wam truskawkową wersję tego popularnego w Finlandii deseru (taka owocowa kaszka po fińsku to vispipuuro). Sekretem tej kaszki jest ubicie jej przy pomocy miksera po ostygnięciu. Dzięki temu zabiegowi staje się delikatna i puszysta. Razem ze mną vispipuuro przygotowała Ania i Mirabelka. 
Przepis na vispipuuro bierze udział w akcji Mopsika- Skandynawskie Lato.

Vispipuuro przepis


KASZA MANNA JAGODOWA

Składniki (na 1 porcję):
  • 1 szklanka mleka 
  • 1 szklanka jagód
  • 2 łyżki cukru (lub więcej do smaku)
  • 3 łyżki kaszy manny
  • szczypta kardamonu (opcjonalnie)
Przygotowanie:

Jagody miksujemy na gładkie puree (możecie je dodatkowo przetrzeć przez sito, ja tego nie robiłam). W garnku umieszczamy pół szklanki mleka, cukier i mus jagodowy. Mieszamy. Do pozostałego mleka dodajemy kaszę mannę, mieszamy. Garnek stawiamy na gazie, gotujemy na małym ogniu. Gdy jagodowe mleko zagotuje się, dodajemy kaszę mannę i szczyptę kardamonu. Gotujemy przez 3-4 minuty, ciągle mieszając do zgęstnienia. Odstawiamy do ostygnięcia. Gdy kasza manna ostygnie, miksujemy ją na najwyższych obrotach miksera przez kilka minut, aż zrobi się puszysta. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Ja tym razem podałam ją z jogurtem naturalnym.

Wypróbuj także przepis na kaszę mannę truskawkową


Deser z kaszą manną i jagodami
Kasza manna jagodowa

Czas przygotowania: 15 minut.

8 komentarzy :

  1. Dziękuję za podrzucenie pomysłu na danie do mojej akcji. Ta kaszka stanie się nieodłącznym elementem lata u mnie w domu!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny ten kolor wyszedl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie lubiłam kaszy manny, ale ta wygląda bardzo zachęcająco :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak czarna polewka ;) A tak poważnie wyszedł piękny kolor i na pewno smakuje wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolor ma nieziemski! Muszę ją w końcu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.