środa, 23 lipca 2014

Domowa przyprawa do gyrosa

Domowa przyprawa do gyrosa

Przyprawa do gyrosa
Domowa przyprawa do gyrosa

Przyprawę do gyrosa przygotowałam kilka miesięcy temu na prośbę jednej z czytelniczek. Słoik z mieszanką włożyłam do szuflady i zupełnie o nim zapomniałam. Natrafiłam na niego przedwczoraj przy okazji porządków. Śpieszę więc do Was z przepisem, który jest banalnie prosty, wystarczy bowiem wymieszać kilkanaście przypraw.

Taką mieszanką przyprawiamy pokrojone w kawałki mięso, takie jak drób, wieprzowina czy jagnięcina a następnie grillujemy lub smażymy. Najlepiej podać je w chlebkach pita z dodatkiem kruchej sałaty i pomidorów. Obowiązkowo polane sosem tzatziki.

Przyprawa do gyrosa przepis


DOMOWA PRZYPRAWA DO GYROSA

Składniki:
  • 2 łyżki słodkiej papryki w proszku
  • 1 łyżeczka mielonego chili
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • pół łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego
  • pół łyżeczki mielonej cebuli
  • pół łyżeczki tymianku
  • pół łyżeczki oregano
  • 1/4 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki mielonej gorczycy
  • 3/4 łyżeczki mielonej kozieradki
  • pół łyżeczki utartego rozmarynu
  • 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu, zmielonego
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
Przygotowanie:

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Przyprawę do gyrosa przesypujemy do słoiczka, zamykamy. Przechowujemy w kuchennej szafce. Przyprawę wykorzystujemy do przyprawiania drobiu, jagnięciny i wieprzowiny.

UWAGA: Mieszanka nie zawiera w składzie soli. Pamiętajcie o posoleniu mięsa. 

Domowa przyprawa do gyrosa

Czas przygotowania: 5 minut.

9 komentarzy :

  1. świetny pomysł nie robiłam w domu takiej mieszanki przypraw:) Staram sie nie kupować gotowych i robię sama w domu wiec przepis jak dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie przygotuję ją sama :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna przyprawa;) pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie robiłam do tej pory takich mieszanek, bo zawsze przywoziłam z podróży, ale w końcu muszę się chyba za to zabrać. Super zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie jem danie z dodatkiem tejże przyprawy własnoręcznie zrobionej-kompozycja dla mnie idealna:)dzięki

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja chciałam, to ja! :D :D
    Dziękuję :) dopiero teraz się dokopałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny skład dziękujęę

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Internet podpowiada mi, że ma ją w swojej ofercie Kotanyi, ale zapewne będzie ją ciężko dostać. Najlepiej przejdź się do sklepu z przyprawami na wagę w swoim mieście lub zamów przez Internet (ja zamawiam u Skwrocu).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.