poniedziałek, 21 lipca 2014

Bób w sosie pomidorowym

Bób w sosie pomidorowym

Bób w pomidorach
Bób w sosie pomidorowym 

O mojej miłości do bobu pisałam Wam już nie jeden raz. Aktualnie w mojej zamrażarce znajduje się niespełna 30 kg tego warzywa. Paczuszki z bobem będą dla mnie wybawieniem jesienią i zimą. O ile zimy doczekają, zazwyczaj bowiem już na początku grudnia szuflada z bobem zaczyna świecić pustkami.

Skoro jesteśmy już w temacie tego warzywa mam dla Was fajny przepis na gulasz z dodatkiem bobu i sezonowych warzyw w postaci cukinii i bakłażana. Podałam go z bulgurem, równie dobrze skomponuje się z ryżem lub kaszą, np. jaglaną lub świeżym pieczywem.

Bób w sosie pomidorowym przygotowałam w ramach kolejnego wspólnego gotowania z Mirabelką, Zuzią, Lejdi, Martynosią i Bartoldzikiem.

Bób w sosie pomidorowym przepis


BÓB W SOSIE POMIDOROWYM

Składniki (na 2 porcje):
  • 1 większa szalotka, posiekana (lub dwie małe)
  • 1 duży ząbek czosnku, drobno posiekany (lub dwa średniej wielkości)
  • 300 g bobu
  • pół małego bakłażana, pokrojonego w kostkę
  • 1 mała cukinia, pokrojona w plasterki
  • 500 g pomidorów, obranych ze skórki i posiekanych (lub pomidory z puszki)
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • odrobina cukru do smaku
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • pół łyżeczki suszonego oregano
  • sól i pieprz do smaku
  • do podania: pieczywo,  ryż lub kasza (u mnie bulgur)

Przygotowanie:

Bób gotujemy w lekko osolonej wodzie (uważajcie, by go nie rozgotować, powinien po ugotowaniu być nadal jędrny). Przelewamy go wodą i obieramy ze skórki. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy szalotkę i czosnek, smażymy 3 minuty. Dodajemy bakłażana i cukinię, przesmażamy przez 2 minuty. Wrzucamy pomidory, dodajemy ocet, szczyptę cukru, oregano. Dusimy pod przykryciem przez około 15 minut, aż warzywa będą miękkie a pomidory się rozgotują. W razie potrzeby dolewamy odrobinę wody na patelnię. Pod koniec dokładamy bób, podgrzewamy. Dodajemy posiekane zioła, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z dodatkiem pieczywa, ryżu lub kaszy.

Czas przygotowania: 20 minut.

10 komentarzy :

  1. O, to bardzo ciekawe! Nie pomyślałam, aby bób przygotować w ten sposób, w sosie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz mieć całkiem przepastną zamrażarkę:) Uwielbiam gulasze warzywne, chętnie zjadłabym taki:) Dziękuje za wspólne gotowanie. P.s. Dechy śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. 30kg? Malwinno, Ty masz chyba nie normalną zamrażarkę, tylko chłodnię przetwórczą :D a przepis tak smakowity, że zjadłabym teraz na kolację... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mirabelko, pojemną niekoniecznie. Dwie szuflady wypełnione są bobem po brzegi. Połówkowi zostawiłam jedną najmniejszą na mięso ;)

      Usuń
  4. W sosie pomidorowym to ciekawy pomysł, wygląda super;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyta mi Pani w myślach! :) Dokładnie coś takiego chciałam przygotować. Fajny przypadek. Dzisiaj będę robiła. To będzie moje pierwsze "spotkanie" z bobem :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis!
    Zdecydowanie wart zapamietania!
    :)
    Dziekuje za wspolne kucharzenie!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis, zmodyfikowałem go delikatnie dodając pokrojoną białą i żółtą paprykę (grillowaną) a na koniec jako, że jedyne danie bez mięsa jakie uznaję to deser, położyłem grillowaną pierś z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało. U mnie Połówek do takiego dania też musi mieć grillowaną kurkę.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.