poniedziałek, 2 czerwca 2014

Naleśniki z kurczakiem i pieczarkami

Naleśniki z kurczakiem i pieczarkami

Zapiekane naleśniki

Zapiekane naleśniki to prosty sposób na przygotowanie obiadu w środku tygodnia. Same naleśniki zazwyczaj smażę wcześniej i przechowuję w zamkniętym pojemniku w lodówce (do dwóch dni). Później wystarczy jedynie przygotować farsz, całość ułożyć w naczyniu i zapiec. Przy ekstremalnej oszczędności czasu również farsz oraz sos możecie zrobić z wyprzedzeniem. Do przygotowania tego dania użyłam naleśników na bazie szpinaku, jeśli nie przepadacie za tym zielonym warzywem wykorzystajcie klasyczne naleśniki. 


Polecam Wam także przepis na zapiekane naleśniki ze szpinakiem i ricottą.
Naleśniki z kurczakiem przepis


NALEŚNIKI Z KURCZAKIEM I PIECZARKAMI

Składniki (na 2-3 porcje):
[przepis własny]
  • 6 naleśników (u mnie naleśniki szpinakowe)
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 por (tylko biała część)
  • 1 ząbek czosnku
  • około 15 pieczarek
  • sól, pieprz, suszone oregano do smaku
  • sos pomidorowy: 400 g przecieru pomidorowego, 1 ząbek czosnku, pół papryczki chili, pół łyżeczki suszonej bazylii, 1 łyżka octu balsamicznego, sól, pieprz, cukier (opcjonalnie) do smaku
  • około 75-100 g startego cheddara do posypania
Przygotowujemy farsz: Piersi kroimy w mniejszą kostkę. Pora kroimy wzdłuż na pół a następnie siekamy w cienkie plasterki. Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki. Czosnek drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy kurczaka i obsmażamy ze wszystkich stron. Dodajemy pora i pieczarki, smażymy przez około 5 minut. Wrzucamy czosnek i krótko smażymy. Całość doprawiamy solą, pieprzem i oregano. Na każdym naleśniku nakładamy porcję farszu, zawijamy. 
Przygotowujemy sos pomidorowy: Czosnek i chili drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy chili i czosnek, smażymy 1-2 minuty. Wlewamy przecier, dodajemy bazylię, ocet, gotujemy przez około 5 minut. Pod koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem (ewentualnie cukrem, jeśli pomidory są kwaśne). Dno dużego naczynia do zapiekania smarujemy sosem, układamy naleśniki, ich wierzch pokrywamy pozostałym sosem. Naleśniki posypujemy tartym serem. Pieczemy przez 15-20 minut w temp. 200 stopni. Odczekujemy 5 minut i rozkładamy naleśniki pomiędzy talerze. 

Naleśniki zapiekane z sosem

Naleśniki z pieczarkami przepis

Przepis na nadziewane naleśniki w wykonaniu czytelników:











Czas przygotowania: 30 minut.

13 komentarzy :

  1. poproszę o dwie sztuki na wynos:) pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio robiłam z mięsem mielonym i pomidorami, musze sprobowac te
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie, na pewno wypróbuję. Naleniki? O każdej porze!
    P.S. Chyba pieczarki gdzieś umkły. Zostały pokrojone, a potem? Wiadomo, że smażenie, ale zapomniałaś o tym wspomnieć (albo to ja coś pokręciłam, co możliwe - aktualnie jestem w ostatniej fazie przygotowań pracy licencjackiej, nie kontaktuję). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sysia, dziękuję, rzeczywiście gdzieś te pieczarki mi później umknęły. Życzę w takim razie powodzenia przy obronie pracy :)

      Usuń
  4. Uwielbiam naleśniki, właśnie w wersjach obiadowych i wytrawnych.
    Szukałam pomysłu na farsz i znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żebym ja tak potrafiła sfocić naleśniki wytrawne jakie robię...ech....

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają wspaniale! Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zieleń tych naleśników mnie poraża :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają fenomenalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię jutro, planuje ciut smodyfikować- dodać fete lub Ricotte oraz, ale to jeszcze do przemyślenia, pokrojone brzoskwinie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.