poniedziałek, 16 czerwca 2014

Make bento, not war! #43

Make bento, not war! #43

Postanowiłam zrobić małe porządki w cyklu z posiłkami do pracy. Mam nadzieję, że poniższa forma prezentacji zestawów i ich opisu będzie dla Was o wiele bardziej przejrzysta. W najbliższym czasie pojawi się więcej postów w cyklu "Make bento, not war!". Będzie więcej nowych przepisów, porad i oczywiście znów pojawi się mały przegląd pojemników i akcesoriów. 


PONIEDZIAŁEK

Na śniadanie tortilla chłopska z ziemniakami z piekarnika. Możecie wzbogacać ją o ulubione dodatki, np. świeże lub suszone zioła, szpinak, boczek. Jest o wiele mniej kaloryczna, aniżeli tortilla przygotowana od podstaw na patelni (przy okazji nie ma obawy o to, że rozpadnie się w trakcie odwracania, wszystko bowiem pieczecie od podstaw w formie). Kombinujcie dowolnie z dodatkami. Nie dodawajcie jednak do masy jajecznej warzyw, które zawierają sporą ilość soku np. pomidorów. Jako dodatek do śniadania domowy ajvar i kawior z bakłażana (przepis wkrótce na blogu). Ten drugi polecam Wam szczególnie w okresie letnim. 
Na obiad spanakorizo z fetą i grillowana pierś z kurczaka. Spanakorizo jest lekkie i orzeźwiające. Schowajcie do pojemnika także plasterek cytryny, by móc później w razie potrzeby doprawić ryż. Jeśli nie przepadacie za serem feta (lub z jakichś powodów ograniczacie kalorie), pomińcie go w przepisie. Filet z kurczaka wcześniej zamarynowałam w oliwie z dodatkiem drobno posiekanego czosnku i oregano a następnie ugrillowałam na patelni.


WTOREK

Na śniadanie placuszki białkowe z płatkami owsianymi (idealne by w prosty sposób zagospodarować nadmiar białek). Jeśli jesteście na diecie wysokobiałkowej, tym bardziej polecam Wam ten przepis. Jako dodatek do śniadania dżem z mirabelek i malin, winogrona oraz jogurt naturalny z żurawiną.
Jako drugi posiłek gotowany kurczak z soją, papryką, pokruszoną fetą, czarnymi oliwkami. Całość doprawiona oliwą i salsa rojo.
Na obiad sałatka z kaszy kuskus, selera naciowego, kurczaka i żurawiny.

Składniki (na 1 porcję):
  • 1 ugotowana pierś z kurczaka
  • 40 g kaszy kuskus
  • pół szklanki różyczek brokuła, ugotowanego na parze
  • 1-2 łyżki suszonej żurawiny
  • 1 łodyga selera naciowego
  • dressing: 2 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, spora szczypta suszonego orgegano, sól i pieprz do smaku
Przygotowanie: kuskus przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (ja zalewam go wrzątkiem i dodaję odrobinę soli). Gdy napęcznieje, spulchniamy go widelcem. Dodajemy pokrojonego w kostkę ugotowanego kurczaka, żurawinę, brokuła, posiekanego (i wcześniej obranego z włókien) seler. Składniki dressingu łączymy ze sobą, polewamy sałatkę, mieszamy.


ŚRODA

Na śniadanie lekka sałatka z gotowanym kurczakiem, pomidorkami, ogórkiem gruntowym, oliwkami i dymką. Do tego dressing na bazie oliwy z octem z czerwonego wina, czosnkiem i oregano. Dodatkowo możecie przygotować sobie do takiej sałatki grzanki. 
Jako drugi posiłek placuszki z cukinii z sosem czosnkowym z oregano. Jako mała przekąska koreczki z chorizo, oliwkami i czerwoną papryką. 
Na obiad stir fry z wieprzowiną (schab), makaronem, marchewką, papryką, groszkiem cukrowym, chili, imbirem i czosnkiem. Całość przyprawiona sosem rybnym i odrobiną ostrygowego.


CZWARTEK

Na śniadanie placuszki (szkockie drop scones) z sosem truskawkowym. Jako drobna przekąska kawałek arbuza. Na obiad smażony makaron z czosnkiem, kolbami kukurydzy, groszkiem cukrowym i papryką. Jako dodatek do makaronu przygotowałam grillowane kotleciki wieprzowe (150 g zmielonej szynki, 1 ząbek czosnku, pół łyżeczki posiekanego imbiru, odrobina drobno posiekanej trawy cytrynowej, 2 łyżki posiekanej natki pietruszki, 1 łyżeczka sambal oelek, 1 łyżka jasnego sosu sojowego).


11 komentarzy :

  1. o tak! jest różnica! fajnie, że wzbogaciłaś opisy potraw:)

    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś, miło mi to słyszeć/czytać :)

      Usuń

  2. Swietnie, teraz jest bardziej czytelnie i szybciej przegląda się. Brawo. Świetna strona i super przepisy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nowa forma prezentacji podoba Ci się:)

      Usuń
  3. Zmiana formy wpisu zdecydowanie na plus :) Mam nadzieję, że Twój wybranek odpowiednio rewanżuje się za takie pyszności! Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dba o mnie, jak tylko może :) I Tobie życzę udanego tygodnia.

      Usuń
  4. Jestem pod ogromnym wrażeniem pracy jaką wkładasz w przygotowanie i pokazanie nam swoich zestawów. Pięknie i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kłaniam się głęboko w pas... Twoje bento od początku robi na mnie gigantyczne wrażenie, piękne, smaczne i kolorowe!!! Pochwal się gdzie kupujesz takie fajne pojemniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie przez internet. Czasem coś fajnego wypatrzę w sklepach stacjonarnych (ostatnio jeden całkiem sympatyczny nabyłam w TK Maxx).

      Usuń
  6. Szacunek! Wielki szacunek za Twoją pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie wiem jak Ty to robisz... podziwiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.