poniedziałek, 16 czerwca 2014

Make bento, not war! #43

Make bento, not war! #43

Postanowiłam zrobić małe porządki w cyklu z posiłkami do pracy. Mam nadzieję, że poniższa forma prezentacji zestawów i ich opisu będzie dla Was o wiele bardziej przejrzysta. W najbliższym czasie pojawi się więcej postów w cyklu "Make bento, not war!". Będzie więcej nowych przepisów, porad i oczywiście znów pojawi się mały przegląd pojemników i akcesoriów. 


PONIEDZIAŁEK

Na śniadanie tortilla chłopska z ziemniakami z piekarnika. Możecie wzbogacać ją o ulubione dodatki, np. świeże lub suszone zioła, szpinak, boczek. Jest o wiele mniej kaloryczna, aniżeli tortilla przygotowana od podstaw na patelni (przy okazji nie ma obawy o to, że rozpadnie się w trakcie odwracania, wszystko bowiem pieczecie od podstaw w formie). Kombinujcie dowolnie z dodatkami. Nie dodawajcie jednak do masy jajecznej warzyw, które zawierają sporą ilość soku np. pomidorów. Jako dodatek do śniadania domowy ajvar i kawior z bakłażana (przepis wkrótce na blogu). Ten drugi polecam Wam szczególnie w okresie letnim. 
Na obiad spanakorizo z fetą i grillowana pierś z kurczaka. Spanakorizo jest lekkie i orzeźwiające. Schowajcie do pojemnika także plasterek cytryny, by móc później w razie potrzeby doprawić ryż. Jeśli nie przepadacie za serem feta (lub z jakichś powodów ograniczacie kalorie), pomińcie go w przepisie. Filet z kurczaka wcześniej zamarynowałam w oliwie z dodatkiem drobno posiekanego czosnku i oregano a następnie ugrillowałam na patelni.


WTOREK

Na śniadanie placuszki białkowe z płatkami owsianymi (idealne by w prosty sposób zagospodarować nadmiar białek). Jeśli jesteście na diecie wysokobiałkowej, tym bardziej polecam Wam ten przepis. Jako dodatek do śniadania dżem z mirabelek i malin, winogrona oraz jogurt naturalny z żurawiną.
Jako drugi posiłek gotowany kurczak z soją, papryką, pokruszoną fetą, czarnymi oliwkami. Całość doprawiona oliwą i salsa rojo.
Na obiad sałatka z kaszy kuskus, selera naciowego, kurczaka i żurawiny.

Składniki (na 1 porcję):
  • 1 ugotowana pierś z kurczaka
  • 40 g kaszy kuskus
  • pół szklanki różyczek brokuła, ugotowanego na parze
  • 1-2 łyżki suszonej żurawiny
  • 1 łodyga selera naciowego
  • dressing: 2 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, spora szczypta suszonego orgegano, sól i pieprz do smaku
Przygotowanie: kuskus przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (ja zalewam go wrzątkiem i dodaję odrobinę soli). Gdy napęcznieje, spulchniamy go widelcem. Dodajemy pokrojonego w kostkę ugotowanego kurczaka, żurawinę, brokuła, posiekanego (i wcześniej obranego z włókien) seler. Składniki dressingu łączymy ze sobą, polewamy sałatkę, mieszamy.


ŚRODA

Na śniadanie lekka sałatka z gotowanym kurczakiem, pomidorkami, ogórkiem gruntowym, oliwkami i dymką. Do tego dressing na bazie oliwy z octem z czerwonego wina, czosnkiem i oregano. Dodatkowo możecie przygotować sobie do takiej sałatki grzanki. 
Jako drugi posiłek placuszki z cukinii z sosem czosnkowym z oregano. Jako mała przekąska koreczki z chorizo, oliwkami i czerwoną papryką. 
Na obiad stir fry z wieprzowiną (schab), makaronem, marchewką, papryką, groszkiem cukrowym, chili, imbirem i czosnkiem. Całość przyprawiona sosem rybnym i odrobiną ostrygowego.


CZWARTEK

Na śniadanie placuszki (szkockie drop scones) z sosem truskawkowym. Jako drobna przekąska kawałek arbuza. Na obiad smażony makaron z czosnkiem, kolbami kukurydzy, groszkiem cukrowym i papryką. Jako dodatek do makaronu przygotowałam grillowane kotleciki wieprzowe (150 g zmielonej szynki, 1 ząbek czosnku, pół łyżeczki posiekanego imbiru, odrobina drobno posiekanej trawy cytrynowej, 2 łyżki posiekanej natki pietruszki, 1 łyżeczka sambal oelek, 1 łyżka jasnego sosu sojowego).


11 komentarzy :

  1. o tak! jest różnica! fajnie, że wzbogaciłaś opisy potraw:)

    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martuś, miło mi to słyszeć/czytać :)

      Usuń

  2. Swietnie, teraz jest bardziej czytelnie i szybciej przegląda się. Brawo. Świetna strona i super przepisy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nowa forma prezentacji podoba Ci się:)

      Usuń
  3. Zmiana formy wpisu zdecydowanie na plus :) Mam nadzieję, że Twój wybranek odpowiednio rewanżuje się za takie pyszności! Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dba o mnie, jak tylko może :) I Tobie życzę udanego tygodnia.

      Usuń
  4. Jestem pod ogromnym wrażeniem pracy jaką wkładasz w przygotowanie i pokazanie nam swoich zestawów. Pięknie i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kłaniam się głęboko w pas... Twoje bento od początku robi na mnie gigantyczne wrażenie, piękne, smaczne i kolorowe!!! Pochwal się gdzie kupujesz takie fajne pojemniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie przez internet. Czasem coś fajnego wypatrzę w sklepach stacjonarnych (ostatnio jeden całkiem sympatyczny nabyłam w TK Maxx).

      Usuń
  6. Szacunek! Wielki szacunek za Twoją pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie wiem jak Ty to robisz... podziwiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

.