czwartek, 12 czerwca 2014

Drop scones, szkockie naleśniki

Drop scones, szkockie naleśniki

Drop scones

Drop scones to szkockie naleśniki, wizualnie zbliżone do amerykańskich pancakes. Zapewne większości z Was ich nazwa będzie się kojarzyć z popularnymi bułeczkami scones. Szkockie placuszki przygotowuje się z mąki, jajek, mleka i środków spulchniających. Podaje się je zazwyczaj na podwieczorek z dodatkiem dżemu, owoców, śmietany lub masła. Ja jako dodatek do moich placuszków wybrałam truskawki, z których przygotowałam sos. 
Szkockie naleśniki

DROP SCONES
(SZKOCJA)
Śniadanie Mistrzów #175
Z naleśnikiem dookoła świata #8

 Składniki (na około 8 sztuk):
  • 1 szklanka mąki
  • pół szklanki mleka
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżka rozpuszczonego i ostudzonego masła
  • 1,5 łyżki cukru
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • do podania ulubione dodatki: śmietana, cukier puder, dżem, owoce, masło
W misce umieszczamy mleko, jajko, cukier, mąkę, masło i proszek do pieczenia. Składniki łączymy przy pomocy trzepaczki. Odstawiamy ciasto na 15 minut. Na patelni rozgrzewamy olej, przy pomocy małej chochelki wylewamy porcje ciasta. Smażymy z obu stron na rumiano. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Ja do placuszków przygotowałam sos truskawkowy.

*sos truskawkowy: pół szklanki pokrojonych truskawek umieszczamy w garnku, dodajemy łyżkę cukru i wody. Garnek przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu przez 5-7 minut. 

Drop scones przepis

Przepis na naleśniki szkockie

Czas przygotowania: 20 minut.

6 komentarzy :

  1. Rano jestem zbyt leniwa, żeby przygotowac je na śniadanie, ale na deser czemu nie?Wyglądają niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko, one zawsze tak pięknie wyglądają, jak robi je kto inny <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ładne zdjęcia tylko u Ciebie, naleśniki wyglądają obłędnie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie i puszyście :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię te Twoje wpisy z cyklu " z naleśnikiem przez Świat '' ;) A tak serio, jestem naleśnikowa, wiec chętnie będę je testować!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.