piątek, 2 maja 2014

Kotlety z kurczaka z kasztanami wodnymi

Kotlety z kurczaka z kasztanami wodnymi

Kotlety mielone odchudzone

Tym razem mam dla Was przepis na ciekawe kotlety drobiowe z dodatkiem kasztanów wodnych. Jakby nie patrzeć to takie mielone, odchudzone i na azjatycką nutę. Ale co mnie tchnęło, by do masy mięsnej dodać kasztany wodne? Osobiście je uwielbiam, przede wszystkim za ich strukturę, bo o smaku ciężko w ich przypadku mówić. Są chrupiące, a jak wiadomo, każdy od czasu do czasu lubi sobie coś pochrupać. Jedni chrupią paluszki, inni kasztany wodne w daniu typu stir-fry. Po trzech dniach zajadania się kasztanami, puszka w dalszym ciągu nie była pusta, a ja szczerze mówiąc nie miałam ochoty jeść ich czwarty dzień z rzędu. Postanowiłam, że podzielę się nimi z Połówkiem, który jakby nie patrzeć chyba nigdy do tej pory nie miał okazji ich próbować. W jego diecie dominuje mięso drobiowe, dlatego też wymyśliłam sobie takie oto kotlety. Masę mięsną doprawiłam sosem rybnym, chili, świeżą kolendrą i czosnkiem. Wyszły pikantne i bardzo aromatyczne. W środku pełne kawałków chrupiących kasztanów wodnych. Takie kotlety możecie potraktować jak burgery i nadziać nimi bułkę lub zjeść z porcją węglowodanów w postaci ryżu lub smażonego makaronu.

Kotlety z kurczaka przepis

KOTLETY Z KURCZAKA Z KASZTANAMI WODNYMI

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • 300 g mięsa drobiowe (kurczak lub indyk), zmielonego
  • 1 łyżeczka posiekanego imbiru
  • 1 łyżeczka posiekanego czosnku
  • 1/2-1 papryczka chili, pozbawiona pestek i posiekana
  • 1 duża dymka (cebulka plus szczypior), posiekana
  • 8 kasztanów wodnych z zalewy, pokrojonych w kostkę
  • 3 łyżki posiekanej kolendry
  • 1 łyżka sosu rybnego
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 1 białko
  • bułka tarta to zagęszczenia masy
Do mięsa dodajemy imbir, czosnek, chili, dymkę, kasztany, kolendrę, sos rybny i sojowy. Całość wyrabiamy dłonią. Dodajemy białko, dalej wyrabiamy, dosypując stopniowo bułkę tartą (u mnie wystarczyły dwie łyżki). Z masy formujemy kotlety (warto robić to lekko zwilżonymi zimną wodą dłońmi). Smażymy je na patelni lub pieczemy w piekarniku (ja moje kotlety przygotowałam na patelni grillowej). Podajemy jako dodatek do pieczywa lub dań obiadowych.

*kasztany wodne są fajnym dodatkiem do potraw azjatyckich i nie tylko. Niestety w moim mieście ani razu nie udało mi się spotkać puszki z kasztanami w sklepach stacjonarnych, dlatego od czasu do czasu zamawiam je w sieci.

Mielone z kurczaka

Kotlety drobiowe z kasztanami

Drobiowe kotlety z kasztanami wodnymi

Czas przygotowania: 15 minut.

9 komentarzy :

  1. Bardzo ciekawy i smakowity pomysł! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zawsze zaskakujące połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki zaskakujący przepis! Jestem bardzo ciekawa smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam kasztanów wodnych. Ciekawa jestem tego dania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam, ba nie słyszałam nawet o kasztanach wodnych .... podobaja mi się Twoje kotlety:)

    OdpowiedzUsuń
  6. skąd Pani zamawia kasztany wodne? Super przepis, na pewno wypróbuję i zamieszczę (z przekierowaniem oczywiście) na swojego bloga. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamawiałam dawniej u Skworca (nie wiem, czy nadal ma, musisz sobie sprawdzić). Ewentualnie poszukaj w dużych marketach na dziale z kuchniami świata.

      Usuń
    2. właśnie też mam ze Skworcu, zamówiłam na próbę i byłam ciekawa czy są dobre. dziękuję za odpowiedź!

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.