środa, 16 kwietnia 2014

Sandwich z kurczakiem i dipem z rzeżuchy

Sandwich z kurczakiem i dipem z rzeżuchy

Sandwich z kurczakiem i dipem z rzeżuchy  przepis

W kolejnej odsłonie "trzy po trzy" mieliśmy za zadanie przygotować potrawę z wykorzystaniem sałaty, jajka i kiełków. Nie chciałam robić kolejnej sałatki w wiosennym klimacie, wymyśliłam więc sobie zupę krem z sałaty z jajkiem w koszulce i kiełkami rzodkiewki (nie mam pojęcia, jakby smakowała, jednak z pewnością wyglądałaby zjawiskowo i niezwykle zdrowo). Niestety, jak na złość, w żadnym pobliskim warzywniaku nie było sałaty masłowej. Miałam już zrezygnować z dzisiejszego udziału we wspólnym gotowaniu, kiedy to Połówek podrzucił mi pomysł zrobienia sandwicha. Troszkę pokombinowałam i tak oto powstała "wypasiona" kanapka w wiosennym stylu. Oczywiście smaczny sandwich nie może obyć się bez sosu. Kiełki rzeżuchy wykorzystałam do przygotowania orzeźwiającego i lekkiego dipu z dodatkiem sera feta. 
Zajrzyjcie do Mopiska, Ani i Martynosi i zobaczcie, co smacznego przygotowały w tej odsłonie "trzy po trzy". 



Sandwich z kurczakiem i dipem z rzeżuchy  przepis

SANDWICH Z KURCZAKIEM I DIPEM Z RZEŻUCHY

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • 2 ciabatty
  • kilka liści chrupiącej sałaty, np. rzymskiej
  • 1 pomidor
  • 2 jajka
  • 1 duża pierś z kurczaka (lub 2 małe)
  • sól i pieprz do smaku
Ciabatty kroimy wzdłuż na pół. Liście sałaty myjemy, osuszamy. Pomidora kroimy w plastry. Pierś kroimy wzdłuż na pół, przyprawiamy solą i pieprzem. Smażymy na patelni z obu stron i odkładamy na papierowy ręcznik. Na drugiej patelni rozgrzewamy olej, wbijamy jajka, lekko solimy i smażymy do preferowanego ścięcia żółtka. Kromki ciabatty opiekamy krótko w piekarniku, aż staną się lekko chrupiące (możecie to zrobić także na suchej patelni. Smarujemy je dipem z rzeżuchą. Na dwóch układamy po 2 liście sałaty, plastry pomidora, kurczaka, jajko. Przykrywamy pozostałymi kromkami i od razu podajemy.

Sos z rzeżuchą przepis

DIP Z RZEŻUCHĄ

Składniki:
[przepis własny]
  • pół szklanki kiełków rzeżuchy
  • 2 czubate łyżki jogurtu greckiego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżka majonezu
  • 40 g sera feta
  • sól i pieprz do smaku
W rozdrabniaczu (zamykany pojemnik w zestawie z blenderem) umieszczamy kiełki, jogurt, sok z cytryny, majonez, pokruszony ser i szczyptę pieprzu. Miksujemy do połączenia. Próbujemy i w razie potrzeby doprawiamy solą.

Czas przygotowania: 20 minut.

6 komentarzy :

  1. Mmm...aż zgłodniałam. Napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie to wymyśliliście ;) Dziękuję za kolejne wspólne gotowanie, bez Ciebie mój blog by obrastał kurzem teraz przed Świętami...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.