środa, 5 marca 2014

Sałatka z tofu i granatem

Sałatka z tofu i granatem

Sałatka

W tym roku niezwykle polubiłam sałatki z dodatkiem pestek owocu granatu. Nadają one całości przyjemnego, lekko słodkiego  i jednocześnie orzeźwiającego akcentu. Tę sałatkę dość często przygotowuję sobie do bento. Jest pożywna i do tego niezwykle smaczna. 

Sałatka

SAŁATKA Z TOFU I GRANATEM
Zielona Środa #32

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]

  • pół szklanki kaszy kuskus (u mnie pełnoziarnisty)
  • 2 szklanki ugotowanego brokuła, podzielonego na różyczki
  • pół owocu granatu
  • 60 g wędzonego tofu, pokrojonego w kostkę
  • pół małej czerwonej cebuli, drobno posiekanej
  • pół papryczki chili, pozbawionej pestek i posiekanej
  • 4 łyżki natki pietruszki, posiekanej
  • 3 łyżki płatków migdałów, uprażonych na suchej patelni
  • dressing: 3 łyżki oliwy, 1 łyżka soku z cytryny, 1 duży ząbek czosnku, sól i pieprz do smaku
Kaszę przygotowujemy zgodnie z opisem na opakowaniu (ja zalewam ją wrzątkiem i dodaję szczyptę soli, nie używam bulionu ani wywaru). Kiedy kasza napęcznieje spulchniamy ją widelcem i przekładamy do miski. Dodajemy brokuła, tofu, chili, ziarna granatu, cebulę, natkę. Przygotowujemy dressing: czosnek drobno siekamy, rozcieramy ze szczyptą soli. W małej miseczce umieszczamy oliwę, sok z cytryny, dodajemy czosnek, dokładnie mieszamy do połączenia. Doprawiamy solą i pieprzem. Sałatkę zalewamy dressingiem, delikatnie mieszamy. Posypujemy uprażonymi płatkami migdałów.

Sałatka

Czas przygotowania: 25 minut.

9 komentarzy :

  1. cudowna! za granatem przepadam w każdej formie - i do sałatek i w deserach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam takiej sałatki, a granat uwielbiam, więc Twoja sałatka pewnie by mi posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie kolorowa sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kolory i pyszne połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziewczyno, jesteś świetna! Kreatywność poparta cudnymi zdjęciami. Jeden z najpiękniejszych blogów kulinarnych. Mam zamiar w dużej mierze wypróbować Twoje przepisy!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również lubię dodatek granatu w sałatkach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.