niedziela, 16 marca 2014

Kurczak w sosie pomarańczowym

Kurczak w sosie pomarańczowym


Kurczak w sosie pomarańczowym przepis

Zainspirowana przepisem Kevina zrobiłam jakiś czas temu niezwykle aromatycznego kurczaka w sosie pomarańczowym. Jego przygotowanie zajmuje bardzo niewiele czasu. Okazało się, że gdy potrawa była już gotowa, ryż nawet nie zdążył się ugotować. Sos jest słodki i lekko pikantny za sprawą dodatku sosu sambal oelek. Jeśli wolicie bardziej wyraźną nutkę chili w potrawach, zwiększcie jego ilość. 

Pierso z kurczaka w sosie z pomarańczy


KURCZAK W SOSIE POMARAŃCZOWYM

Składniki (na 4 porcje):
  • pół kg piersi z kurczaka, pokrojonej w kostkę
  • 1 ząbek czosnku, drobno posiekany
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • 1/3 szklanki soku z pomarańczy (świeżo wyciśniętego)
  • 1 łyżka miodu 
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki octu ryżowego
  • 1 łyżeczka sambal oelek (lub pikantnego azjatyckiego sosu chili)
  • 1 łyżeczka skórki otartej z pomarańczy
  • 1 łyżka wody
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • posiekana dymka do posypania
  • ryż do podania
Mięso kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy kurczaka przez kilka minut, aż przestanie być różowy w środku. Dodajemy czosnek i imbir, smażymy 30 sekund. Sok z pomarańczy, sos sojowy, ocet, sambal oelek, skórkę z pomarańczy, miód, wodę i mąkę dokładnie mieszamy. Wlewamy na patelnię i doprowadzamy do zagotowania. Gotujemy przez około 2 minuty, aż sos zgęstnieje. Podajemy razem z ryżem. 

Czas przygotowania: 10 minut.

15 komentarzy :

  1. cornstarch to chyba skrobia kukurydziana nie mąka :D?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mathias, mąka kukurydziana do zagęszczania tego typu sosów równie dobrze się sprawdza. A jest o wiele łatwiej dostępna i tańsza :)

      Usuń
    2. tak czy inaczej dobre własnie zjadłem i bardzo spoko!

      Usuń
    3. Bardzo mnie to cieszy :)

      Usuń
  2. Kurczak i pomarańcze zdecydowanie ze sobą współgrają. Robiłam kiedyś zapiekanego kurczaka w soku pomarańczowym i był smaczny, więc i ta wersja zapewne jest bardzo dobra; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Malwinko wyglada to smakowicie i faktycznie szybki do zrobienia :) Swietny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, wygląda naprawdę pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłam kiedyś takiego kurczaka w restauracji i bardzo mi zasmakował! teraz chętnie odtworzę ten smak w domu, i myślę, że już znalazłam idealny przepis- dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały kurczak musiał być, jeżeli smakował choć w połowie jak wyglądał :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie przepada m za mięsem z dodatkiem owoców, ale urody temu daniu nie można odmówić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam dokładnie według przepisu. Jakiż zawód przeżyłam po spróbowaniu - w moim wykonaniu wyszło okruuuutnie niesmaczne :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie skończyłam jeść. Pyszne, idealnie przenikają się smaki. Zmieniłam tylko tyle, że nie dałam czosnku, bo nie lubię i dałam więcej imbiru, bo bardzo lubię :)

    Tylko mam jedną uwagę. W składnikach wymieniony jest miód, a w samym przepisie już go nie ma. Ja go wymieszałam z sosem przed wlaniem na patelnię, ale może trzeba inaczej? :O

    Pozdrawiam
    Jadzia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu, bardzo dobrze zrobiłaś :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.