czwartek, 13 marca 2014

Krupnik z kurczakiem

Krupnik z kurczakiem


Krupnik z kurczakiem przepis

Krupnik to jedna z ulubionych zup Połówka. Najczęściej przygotowuję ją na rosole drobiowym, który gotuję kilka razy w miesiącu. Tym razem tę popularną zupę wzbogaciłam o dodatek piersi z kurczaka, dzięki czemu jest bardziej pożywna. Co do samego rosołu, to zazwyczaj mam w zapasie kilka niewielkich porcji w zamrażarce (wlewam je do woreczków na lód, dzięki czemu zajmują mniej miejsca) i wykorzystuję je w razie potrzeby. 

Zupa z kaszą i kurczakiem przepis

KRUPNIK Z KURCZAKIEM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 1,2 litra esencjonalnego rosołu
  • 4  ziemniaki
  • 2 marchewki
  • 5-6 łyżek kaszy jęczmiennej
  • 2 piersi z kurczaka
  • sól i pieprz do smaku
  • natka pietruszki do posypania
Marchewki obieramy, kroimy w mniejszą kostkę (młode marchewki, które szybciej się gotują możecie pokroić w talarki). Ziemniaki obieramy, kroimy w większą kostkę. W garnku umieszczamy rosół. Kiedy się zagotuje dodajemy mięso, warzywa i kaszę. Gotujemy na małym ogniu przez 15-20 minut, aż warzywa będą miękkie. Pod koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Mięso wyjmujemy z zupy, kroimy w kostkę i z powrotem dokładamy do garnka. Gorącą zupę rozlewamy pomiędzy 4 miseczki, posypujemy natką i podajemy.

*jeśli macie zamiar jeść zupę kolejnego dnia, zwiększcie ilość użytego rosołu. W trakcie pobytu w lodówce kasza mocno napęcznieje i zagęści zupę

Zupa z kurczakiem i kaszą

Krupnik z drobiem przepis

    Czas przygotowania: 20 minut.

    7 komentarzy :

    1. W sumie to dawno nie jadłam krupniku, zatęskniłam trochę za tym smakiem - a Twoja wersja wygląda nieprawdopodobnie zachęcająco! :) Uwielbiam, gdy zupa jest przyozdobiona zieleniną tak "od serca". ;)

      OdpowiedzUsuń
    2. Nawet nie wiesz jak ja uwielbiam krupnik... Zawsze gdy jadę w odwiedziny do rodziców mama mi gotuje :)

      Twój z chęcią bym zjadła, wygląda na bardzo pyszny !

      OdpowiedzUsuń
    3. Krupnik uwielbiam ... ale odkąd pamiętam jak tylko zobaczyłam mięso w zupie nie dałam rady jej zjeść ... mimo, iż przecież mięso lubię:)

      OdpowiedzUsuń
    4. Kurczak z krupnikiem? Ciekawe połączenie, zjadłabym :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Szybko (jeśli jest już bulion :-)) i mega smacznie, dzięki za kolejne "codzienne" inspiracje :-)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    .