sobota, 29 marca 2014

Jajka zapiekane z chorizo

Jajka zapiekane z chorizo

Jajka z chorizo przepis

Jajka zapiekane z chorizo przygotowałam Połówkowi na śniadanie w miniony weekend. Przepis powstał w ramach zagospodarowywania resztek w lodówce. Siekamy troszkę tego, troszkę tamtego, raz dwa smażymy a potem umieszczamy w piekarniku. Kilkanaście minut później na stole ląduje smaczne i pożywne śniadanie. Te jajka kojarzą mi się z kuchnią hiszpańską i popularnymi jajkami flamenco. Bazą do przygotowania mojej potrawy była papryka, cebula i kiełbasa chorizo. Pomidorowy sos doprawiłam wędzoną papryką oraz świeżym oregano. Nie mogło też zabraknąć czarnych oliwek, które fajnie komponowały się tutaj zarówno pod względem połączenia smakowego, jak i kolorystycznego. Po zapieczeniu posypałam jajka posiekanym szczypiorkiem i podałam z dodatkiem świeżego pieczywa. 


Jajka w kokilkach z chorizo

JAJKA ZAPIEKANE Z CHORIZO
Śniadanie Mistrzów #142

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • pół czerwonej cebuli
  • pół czerwonej papryki
  • 6 plastrów chorizo
  • 12 łyżek przecieru pomidorowego
  • szczypta wędzonej papryki w proszku
  • 1 gałązka oregano (1/4 łyżeczki suszonego oregano)
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 jajka
  • posiekany szczypiorek do posypania 
Cebulę siekamy w kostkę, paprykę kroimy w mniejsze kawałki, plasterki chorizo w paseczki. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę, smażymy 2 minuty. Dodajemy chorizo i paprykę, smażymy dalej 4 minuty. Wlewamy przecier, dodajemy wędzoną paprykę, listki oregano, doprawiamy solą i pieprzem. Zawartość patelni przekładamy do dwóch małych naczynek do zapiekania. W pomidorowym sosie robimy wgłębienie, wbijamy jajko. Lekko solimy. Pieczemy przez 12-15 minut w temp. 180 stopni, aż białko jajek się zetnie. Jeśli nie przepadacie za żółtkiem na miękko, pieczcie jajka kilka minut dłużej. Jajka posypujemy szczypiorkiem, podajemy od razu po przygotowaniu z dodatkiem świeżego pieczywa.

Zapiekane jajka z oliwkami

Pieczone jajka z warzywami

Czas przygotowania: 25 minut.

10 komentarzy :

  1. świetny pomysł na weekendowe śniadanie :> a raczej: śniadanie mistrzów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie śniadania. Jeszcze żeby mi ktoś je podał do łóżka... albo niech stracę... wstanę, ale niech na mnie już czeka i pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealne śniadanie na leniwą niedzielę: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chorizo - to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany... wpadniesz do mnie na śniadanie z prezentem? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja jutro bym tak ok. 8 się zjawiła :) Masz jeszcze chorizo? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio udało mi się kupić chorizo i teraz czeka na wykorzystanie:). Podoba mi sie to Twoje czyszczenie lodówki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te Twoje jajka zapiekane w każdej postaci :)
    Chorizo nie było więc u nas dziś z salami a'la chorizo ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.