czwartek, 6 marca 2014

Batoniki owsiane (flapjacks)

Batoniki owsiane (flapjacks)

Batoniki z płatków owsianych

Batoniki owsiane to smaczna przekąska w ciągu dnia. Ich przygotowanie jest niezwykle proste i zajmie Wam niespełna pół godziny. Takie batoniki możecie zabrać ze sobą do pracy lub na uczelnię. Będą smaczną przekąską w ciągu dnia. Razem ze mną batoniki owsiane przygotowała Gin oraz Siaśka.

Batoniki owsiane przepis

BATONIKI OWSIANE

Składniki (na keksówkę o długości 18-20 cm):
[autor Celia Brooks]
  • 100 g masła
  • 100 g miodu
  • 100 g cukru
  • 200 g płatków owsianych (u mnie górskie)
  • 25 g wiórków kokosowych
Masło, miód i cukier umieszczamy w garnku. Podgrzewamy mieszając, aż składniki się połączą a cukier rozpuści. Dodajemy płatki i wiórki, dokładnie mieszamy. Masę przekładamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, wierzch wygładzamy spodem łyżki (dociskając go lekko). Pieczemy przez 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (piekłam około 18 minut). Upieczone ciasto będzie miało rumiane brzegi. Ciasto przenosimy na metalową kratkę. Po ostudzeniu wyjmujemy z formy i kroimy ostrym nożem na kawałki. Zaraz po upieczeniu masa będzie miękka, w trakcie studzenia zacznie twardnieć. Batoniki należy zjeść w przeciągu tygodnia czasu.

Flapjacks przepis

Batoniki zbożowe przepis

Czas przygotowania: 25 minut.

23 komentarze :

  1. Bardzo lubię takie owsiane przekąski, a ta jest naprawdę bardzo prosta! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę takie zrobić i to nie koniecznie ; ) może nie są jakieś dietetyczne, ale płatki oswiane kocham pod każdą postacią! świetna alternatywa dla tych wszystkich pseudofitnesowych batoników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam je kiedyś i potwierdzam, że są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda świetnie, ale jestem pewna, że jeszcze lepiej smakuje- tym bardziej, że to moje klimaty - owsiane, miód, kokos - pycha! pomysł na coś prostego, a tak smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowe, smaczne i idealne na kryzys w ciągu dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a po upieczniu, a dokładnie po tym jak stwardnieją to kruszą się czy konsystencja jest w miarę zwarta?
    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, są takie jak na zdjęciach, czyli zwarte (gdyby się kruszyły nie wylądowałyby na blogu ;)). Musisz tylko kroić je ostrym nożem i poczekać aż stwardnieją.

      Usuń
    2. ok, czyli zadałam pytanie z serii głupich...?;p uwielbiam batoniki owsiane ale część z tych, które robiłam bardziej podchodzą pod granolę niż batonik (granolę też uwielbiam;p), stąd moje pytanie
      pozdrawiam
      Marta

      Usuń
    3. Marto, absolutnie nie było to głupie pytanie. I jeśli masz jakieś wątpliwości, to pytaj. Zawsze postaram się odpowiedzieć :) Jeśli zachowasz proporcje przepisu i nie będziesz piekła ich za długo, to wszystko powinno wyjść jak najbardziej ok. Jeśli jeszcze nie próbowałaś, to na blogu są też batoniki musli bez pieczenia. Także zwarte i niekruszące się.

      Usuń
    4. dziękuję, zapisuję 'do zrobienia' (tych bez pieczenia też nie robiłam)
      Marta

      Usuń
  7. Czy zamiast cukru można dodać więcej miodu, czy też cukier pełni tutaj funkcję jakiegoś lepiszcza?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tych proporcjach batoniki wychodzą fajne, nie rozpadają się. Nie wiem, jak będą wyglądać po zmianie proporcji.

      Usuń
  8. Przygotowałam po raz pierwszy, i się w nich zakochałam :) Idealne drugie śniadanie :)
    Twoje wyglądają pysznie :)
    Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa czy mi wyjdą, ponieważ też mam odwieczny problem z tym, że się rozpadają :<

    OdpowiedzUsuń
  10. Przez chwilę myślałam, że to jakiś pasztet, ale doczytałam że chodzi o batoniki i jestem nimi zachwycona. Zdrowe i smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia ... aż ma się ochotę usiąść z ksiązką i zrelaksować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam je, zajadam się nimi do kawy. Jednak robie je inaczej, muszę wypróbować Twoją propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam ochotę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam batoniki owsiane, a jeszcze bardziej owsiano-żurawinowe ponieważ kocham żurawinę ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani blog jest rewelacyjny! Batoniki właśnie się pieką i w związku z tym mam pytanie, jak je później przechowywać? Szczelnie zamknięte czy raczej nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w metalowej puszce. W upały można je przenieść do lodówki.

      Usuń
  16. Zrobiłam wczoraj, wyszły przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.