niedziela, 16 marca 2014

Ananas w cieście

Ananas w cieście

Ananas smażony w cieście

Smażone kawałki owoców zanurzone w cieście przypadną do gustu zarówno małym, jak i dużym smakoszom. Ostatnio prezentowałam Wam jabłka w cieście, tym razem przyszła kolej na ananasa. Do przygotowania tego deseru używam świeżego ananasa, który jest bardziej zwarty, mniej słodki aniżeli ten w zalewie cukrowej i przede wszystkim zdrowszy. Tak usmażone krążki ananasa wystarczy posypać cukrem pudrem i zajadać ze smakiem.

Ananas w cieście przepis

ANANAS W CIEŚCIE
Śniadanie Mistrzów #137

Składniki:
[przepis własny]
  • 1 nieduży dojrzały ananas
  • ciasto: 1 szklanka mąki, 1 łyżka cukru, 1 i 1/4 szklanki maślanki, 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii, 1 jajo, 3 łyżki wiórków kokosowych
  • cukier puder do posypania
Ostrym nożem odcinamy skórkę z ananasa. Miąższ kroimy w plastry. W środku ananasa znajduje się zgrubienie, które należy wyciąć małym nożem. Składniki na ciasto łączymy przy pomocy trzepaczki. Na patelni rozgrzewamy olej. Plastry ananasa zanurzamy w cieście (najłatwiej robić to przy pomocy widelca), smażymy na patelni z obu stron na rumiano. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Ja podałam usmażone krążki ananasa z dodatkiem waniliowego serka i kandyzowanych wiśni.


Ananas w cieście kokosowym

Plastry ananasa na słodko


Czas przygotowania: 20 minut.

8 komentarzy :

  1. świetny pomysł na śniadanie! nie dość, że pysznie to jeszcze trochę 'słońca' wprowadza, pozytywnie i jasno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam owoce w cieście . *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie próbowałam takiego połączenia ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. Slicznie wyglada! Super deser:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś coś podobnego. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny pomysł! Pysznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz, ze nigdy nie sądziłam, że tak można przyrządzić ananasa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwe śniadanie Mistrzów:). Boskie są te ananasowe krążki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.