czwartek, 6 lutego 2014

Sos ranczerski

Sos ranczerski


Ranch dressing przepis

Sos ranczerski (farmerski) to smaczny dodatek do frytek, nachosów, ryb, drobiu a nawet pizzy. Wykorzystuję go także do sałatek i surówek do obiadu. Jego przygotowanie zajmie Wam dosłownie kilka chwil. Wieczorem na blogu pojawi się smaczna sałatka z wykorzystaniem tego sosu.

sos farmerski

SOS RANCZERSKI 

Składniki:
  • 1/4 szklanki maślanki
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany (lub gęstego jogurtu naturalnego)
  • 1 łyżka soku z cytryny (lub octu winnego)
  • 1 mały ząbek czosnku
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku*
  • 1 łyżeczka posiekanego koperku
  • 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
  • sól i pieprz do smaku
Czosnek drobno siekamy, rozcieramy z niewielką ilością soli na pastę. Maślankę łączymy z majonezem, śmietaną i sokiem z cytryny. Dodajemy czosnek, posiekane zioła, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeśli chcecie uzyskać bardziej pikantny sos, dodajcie do niego pół papryczki chili, pozbawionej pestek i drobno posiekanej. 

*możecie użyć cebulki dymki wraz ze szczypiorkiem, by zaostrzyć smak sosu
** sos najlepiej wykorzystać w przeciągu doby


Czas przygotowania: 5 minut.

6 komentarzy :

  1. Na pewno skorzystam z Twojego przepisu, bo właśnie potrzebowałam pomysłu na sos ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki czosnkowo- ziołowy na pewno przypadłby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny przepis, nie jadłam czegoś takiego, zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj uwielbiam takie sosy... do pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wykorzystywałam jeszcze maślanki do zrobienia sosu... bardzo mi ise on podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę robić jutro do sałatki:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.