środa, 5 lutego 2014

Sałatka z kurczakiem, boczkiem i awokado

Sałatka z kurczakiem, boczkiem i awokado

Sałata rzymska z boczkiem i kurczakiem

W ramach kolejnego gotowania razem z Edytą i Karoliną przygotowałyśmy niezwykle smaczną sałatkę z dodatkiem gotowanego kurczaka. Przepis wylosowała Edytka z książki Nigelli. Był to pierwszy przepis Nigelli, jaki zrealizowałam, nie ukrywam jednak, że wprowadziłam do niego kilka drobnych poprawek. Dziewczynom serdecznie dziękuję za spotkanie w wirtualnej kuchni i do następnego razu!

Sałatka z kurczakiem i awokado

SAŁATKA Z KURCZAKIEM, BOCZKIEM I AWOKADO

Składniki (na 2 porcje):
  • 1 ugotowana pierś z kurczaka
  • 4 plastry wędzonego boczku
  • pół czerwonej cebulki
  • 1 awokado
  • 2 minaturowe sałaty rzymskie (ew. pół małej sałaty lodowej)
  • pół pęczka szczypiorku
  • dressing: 1 łyżeczka musztardy francuskiej z całymi ziarnami gorczycy, 1 łyżeczka gładkiej musztardy, 3 łyżki oliwy ev, 1 łyżka octu sherry (ew. octu winnego), sól i pieprz do smaku
Boczek kroimy w kostkę. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość tłuszczu, wrzucamy boczek, rumienimy przez kilka minut i odkładamy na papierowy ręcznik. Cebulkę siekamy w kostkę. Awokado obieramy, kroimy w mniejsze kawałki. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę. Sałatkę rzymską kroimy na większe kawałki, dodajemy drobno posiekany szczypiorek, kurczaka, awokado, kurczaka, cebulę. Wszystkie składniki dressingu umieszczamy w słoiczku, zakręcamy go i potrząsamy do połączenia składników sosu. Dressing wylewamy na sałatkę, delikatnie mieszamy. Podajemy ze świeżym pieczywem. 

Sałatka z kurczakiem i sałatą rzymską


Czas przygotowania: 15 minut.

10 komentarzy :

  1. Cieszę się, że dzięki mnie spróbowałaś czegoś nowego ;)
    Dziękuję za wspólne gotowanie i już czekam na kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzuciłabym się na taką sałatkę!!!! Jest cudowna! I kojarzy mi się tak wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj pięknie wyszła Ci ta sałatka! I ten talerz wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna sałatka:) tyle kolorów:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka kolorowa! Piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowności jest ta sałatka ... no i to awokado:). jakże się cieszę, ze te, które kupiłam ostatnio już sa miękkie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. izomorfia3

    Cudowne zdjęcia!!!!!!

    Będąc "na fali" przepisów Nigelli robię je po kolei-jedyne co mogę szczerze i obiektywnie o tej sałatce powiedzieć to mdła i bez wyrazu;mimo musztardy łączonej z tłuszczem z boczku.
    Wygląda cudnie-ale wyglądem się człowiek nie naje.Nie warto trzymać się przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izomorfia3, ja wprowadziłam sporo zmian do jej receptury. Dressing jest inny (bez łączenia z tłuszczem, dodatkowo z oliwą, octem sherry). U mnie też mniej awokado, które jakby nie patrzeć jest nie ma dominującego smaku. Do tego czerwona cebula i szczypiorek dla zaostrzenia smaku, których u Nigelli również nie ma w przepisie. Może kiedyś skusisz się na moją wersję :)

      Usuń
  8. izomorfia3
    U mnie też była oliwa i ocet ryżowy-nie chciałam bardzo zmieniać składu przepisu,bo to dla mnie już inne danie :)
    A skoro książkę już zakupiłam to spodziewałam się chyba czegoś innego, niż dań ,które każda z Nas sama w domu wykonuje...w dodatku musi dodać własne modyfikacje, by to było smaczne :)
    To Nigellą jestem rozczarowana ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ja osobiście jej nie znoszę. To chyba jedyny jej przepis, który przygotowałam i jak widzisz i tak sporo zmian do niego wprowadziłam. Nie wiem skąd ta moja niechęć do niej, ot po prostu mi nie pasuje ona i jej receptury. Chyba nawet jej książki nie miałam nigdy w ręce (skan tego przepisu podsyłała koleżanka, z którą gotowałam). Zdecydowanie bardziej wolę Gino D'Acampo, Gennaro Contaldo i tych panów książki serdecznie Ci polecam :) A ocet ryżowy tym bardziej jakoś mi tu nie leży, stąd u mnie ten z sherry (swoją drogą pyszny i wielka szkoda, że już się skończył).

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.