środa, 26 lutego 2014

Pudding czekoladowy z nasionami chia

Pudding czekoladowy z nasionami chia

Budyń wegański

Po czekoladowym kremie z awokado przyszła kolej na pudding czekoladowy w zdrowszej wersji. Do jego przygotowania potrzebujecie szałwii hiszpańskiej, czyli nasion chia oraz blendera o dużej mocy. Niestety mój blender  troszkę mnie zawiódł, ponieważ nie poradził sobie z dokładnym zmiksowaniem nasionek. Na szczęście delikatnie wyczuwalne nasionka w niczym nam nie przeszkadzały a sam deser bardzo przypadł do gustu zarówno mi, jak i Połówkowi. 

Deser czekoladowy z chia

PUDDING CZEKOLADOWY Z NASIONAMI CHIA
Zielona Środa #31

Składniki (na 2 porcje):
[inspiracja: Oh My Veggies]
  • 1/3 szklanki nasion chia*
  • 2 łyżki kakao
  • 1 szklanka mleka roślinnego, np. ryżowego, sojowego, migdałowego
  • 1 łyżka cukru pudru lub więcej  do smaku (lub zamiennik cukru w ilości wg preferencji)*
  • pół łyżeczki ekstraktu waniliowego
W słoiku umieszczamy nasiona chia, kakao, mleko, cukier lub inny środek słodzący, ekstrakt. Słoik zakręcamy i potrząsamy nim do połączenia składników. Ostawiamy na całą noc do lodówki. Kolejnego dnia zawartość słoika przekładamy do rozdrabniacza, miksujemy przez kilka minut. Pudding możecie przechowywać w lodówce przez około 2-3 dni.

*jako środek słodzący możecie wykorzystać także suszone daktyle, ewentualnie dodać do niego 1 dojrzałego banana i zmiksować (na drugi dzień po napęcznieniu masy).

Nasiona chia (szałwię hiszpańską) możecie zakupić w sklepie internetowym Skworcu

Czas przygotowania: 10 minut.

9 komentarzy :

  1. Wspaniale! Takiego przepisu szukałam. Te nasionka już od dawna czekają na wypróbowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, co to za nasionka, ale pudding prezentuje się pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chia są tak smaczne jako pudding, uwielbiam tą konsystencję! chętnie spróbuję kakaową wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bosko! Nigdy czegoś takiego nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam tych nasionek. Nigdy też ich nie próbowałam. Jak to smakuje? Hmmm...

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z tym blenderem to mógłby być problem:) .... ale sam pudding wygląda fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. 1/3 szklanki na 2 porcje? czy aby nie trochę za dużo? Nasiona chia maja w sobie mnóstwo błonnika i po takiej ilości moją wystąpić 'skutki uboczne'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz dodać 2 łyżki chia, też wyjdzie, choć nie będzie aż tak gęsty.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.