środa, 22 stycznia 2014

Spaghetti all'Amatriciana

Spaghetti all'Amatriciana

Makaron z boczkiem i sosem pomidorowym przepis

Lubisz makaron i boczek? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco, to z pewnością to spaghetti powinno Ci posmakować. Przygotowałyśmy go wspólnie z Karoliną i Edytą w ramach naszego wspólnego gotowania. Tym razem wyborem przepisu metodą chybił-trafił zajęłam się ja. Znów padło na książkę autorstwa Gino D'Acampo. 


Więcej przepisów na makarony znajdziecie w dziale Kuchnia włoska

Spaghetti alla Matriciana przepis

SPAGHETTI ALL'AMATRICIANA (WŁOCHY)

Składniki (na 4 porcje):
[Gino D'Acampo, Włoskie dania makaronowe]
  • 1 duża czerwona cebula, posiekana w cienkie piórka
  • 250 g wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • 2 puszki siekanych pomidorów bez skóry (2 x 400 g), w sezonie letnim użyjcie świeżych pomidorów
  • 400 g makaronu spaghetti (lub innego ulubionego)
  • pół łyżeczki chili w płatkach (ew. chili w proszku do smaku)
  • sól i pieprz do smaku
  • posiekana natka pietruszki do posypania
  • starty ser pecorino do posypania
Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy cebulę przez około 4 minuty, od czasu do czasu mieszając. Dodajemy boczek, smażymy kilka minut, aż się zrumieni. Wlewamy wino, podgrzewamy, aż praktycznie w całości wyparuje. Dodajemy pomidory, chili, gotujemy bez przykrycia przez 8-10 minut (jeśli używacie świeżych pomidorów, wybierzcie te mięsiste. Czas gotowania sosu w przypadku użycia świeżych pomidorów wydłuży się). Pod koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. W trakcie przygotowania sosu należy ugotować makaron al dente. Pamiętajcie o tym, aby nie przelewać go wodą po odcedzeniu. Makaron dodajemy do sosu, mieszamy i rozkładamy pomiędzy 4 talerze. Posypujemy natką pietruszki i tartym pecorino.


Spaghetti z boczkiem i pomidorami przepis

Przepis na makaron all'amatriciana

Czas przygotowania: 15 minut.

11 komentarzy :

  1. Ślicznie u Ciebie wygląda Malwino. Dzięki za odnalezienie wspaniałego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne było, dziękuję za przepis :)
    Czekam na następne wspólne gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię to danie i robię je właśnie z przepisu z książki Gino :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi smakowało było przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pisałam już u Karoliny, że cudnie to spaghetti wygląda, ale patrząc na Twoje zdjęcia zrobiłam się jeszcze bardziej głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszota, uwielbiam taki makaron!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też niedawno publikowałam :-) Piękne ujęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Obłędne zdjęcia:) ... a ja mam w planach ten makaron na jutrzejszy obiad:) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  9. pomimo, że mąż Włoch i amatricianę lubi, ja nigdy za nią nie przepadałam. Aż w końcu wypróbowałam Twój przepis z dodatkiem cebuli, ja sama zrobiłam amatricianę, za którą nie przepadam, dla męża i smakowała mi bardzo. To musi być zasługa czerwonej cebuli! Swoją drogą poczytałam i okazało się, że wersja z cebulą występuje w książkach kucharskich kuchni rzymskiej (cucina romana), natomiast w Amatrice nie dodaje się cebuli. JAk dla mnie z cebulą smakuje o wiele lepiej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się informacją na temat tej cebuli. Nie miałam nawet pojęcia, że w Amatrice się jej nie dodaje. Ale z tego, co piszesz, jej obecność jest jak najbardziej na plus.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.