poniedziałek, 6 stycznia 2014

Sałatka z awokado, boczkiem i pomidorem

Sałatka z awokado, boczkiem i pomidorem

Przepis na sałatkę z awokado

Tę sałatkę  przygotowuję dość często Połówkowi na kolację i podaję z kromkami opieczonej i skropionej oliwą bagietki. Jest szybka  w przygotowaniu i niezwykle smaczna. Mnie kojarzy się z popularnym BLT Sandwich, który często wzbogacam o dodatek awokado.

Sałatka z boczkiem i awokado

SAŁATKA Z AWOKADO, BOCZKIEM I POMIDOREM

Składniki:
[przepis własny]
  • 2 mini sałaty rzymskie
  • 1 duży pomidor, pokrojony w kostkę
  • pół czerwonej cebuli, posiekanej w piórka
  • 4 plastry wędzonego boczku
  • 1 awokado
  • sok z cytryny
  • dressing: 2 łyżki oliwy, 1 łyżeczka octu z czerwonego wina, pół łyżeczki musztardy, sól i pieprz do smaku
Plastry boczku kroimy w kostkę, rumienimy na patelni i odkładamy na papierowy ręcznik. Awokado obieramy, wyjmujemy pestkę, owoc kroimy w kostkę, kropimy do niewielką ilością soku z cytryny. Na półmisku układamy listki porwanej sałaty, kawałki pomidora, awokado, cebulę, boczek. Składniki dressingu łączymy ze sobą, polewamy nim sałatkę i od razu podajemy. 

Szybka sałatka z awokado

Czas przygotowania: 10 minut.

    8 komentarzy :

    1. Kocham wędzony boczek, jest taki aromatyczny! Mam wszystkie składniki, chyba już wiem, co będzie jutro na lunch do pracy ;)

      OdpowiedzUsuń
    2. brzmi smakowicie, nigdy nie dodawałam boczku do sałatki, ale brzmi ciekawie!

      OdpowiedzUsuń
    3. Mam akurat awokado w lodówce i zastanawiałam się co tu z nim zrobić, teraz mam odpowiedź ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. dla siebie z kolei ominęłabym boczek, ale wygląda cudownie i tak niezwykle kolorowo, dobrze napisała Ash - do pudełka do pracy jak znalazł!!!
      Pozdrawiam
      Monika

      OdpowiedzUsuń
    5. Mmmm, pychotka, ależ się głodna zrobiłam ;)

      OdpowiedzUsuń
    6. a awokado sobie siedzie w lodowce wiec juz wiem do czego go wykorzystam.

      OdpowiedzUsuń
    7. Ostatnio codziennie wcinam sałatki, więc może wypróbuję Twoją, bo wygląda rewelacyjnie!

      OdpowiedzUsuń
    8. Ja ostatnio nie gustuję w pomidorach. Jakoś te w środku zimy nie do końca do mnie przemawiają.

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    .