środa, 15 stycznia 2014

Pesto z jarmużu

Pesto z jarmużu


Pesto z jarmużu przepis

Dziwi mnie popularność gotowych sosów pesto. Są stosunkowo drogie a ich konsystencja nierzadko pozostawia wiele do życzenia. Zrobienie domowego pesto zajmie Wam niespełna 10 minut. Tym razem chciałabym się z Wami podzielić przepisem na pesto z jarmużu


Przepis na pesto z jarmużu

PESTO Z JARMUŻU

Składniki:
[przepis własny]
  • 1 szklanka liści jarmużu, dość mocno upchanego
  • 1 ząbek czosnku, posiekany
  • 2 łyżki migdałów
  • 2 łyżki startego grana padano
  • około 1/4 szklanki oliwy ev
  • sól do smaku
Jarmuż myjemy, osuszamy, wycinamy grube łodyżki, liście siekamy. Odmierzamy szklankę liści (dość mocno upchaną). W rozdrabniaczu (zamykany pojemnik z ostrzami w zestawie z blenderem) umieszczamy jarmuż, czosnek, migdały, ser, szczyptę soli. Wlewamy oliwę i całość miksujemy. Jeśli pesto jest zbyt gęste, dodajemy więcej oliwy. Pesto przechowujemy w zakręconym słoiku w lodówce przez około tydzień czasu. Wykorzystujemy jako dodatek do wędlin, kanapek, serów, zup, pizzy, sosów itp.

*przed miksowaniem do pesto możecie dodać kilka suszonych pomidorów z oleju

Pesto z jarmużem

Czas przygotowania: 10 minut.

10 komentarzy :

  1. Nie jadłam nic z jarmużem, kolor fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor jest przecudowny!; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na wykorzystanie jarmużu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego pesto jeszcze nie robiłam. Ale kolor!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś spróbowałam i wyszedł cudowny :) polecam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Można go w jakiś sposób "zabezpieczyć" żeby móc go wykorzystać w przyszłosci? Mam jarmuż na zbyciu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz je zamrozić (najlepiej w małych porcjach). Smakowo się nie zmienia, traci natomiast na kolorze.

      Usuń
  7. Wczoraj jadłam spaghetti z takim pesto. Jak mawia mój Syn: pyszka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robie z prażonym słonecznikiem.. a sam jarmuż mroże przed użyciem, łatwiej się filetuje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.