niedziela, 12 stycznia 2014

Jajka zapiekane z awokado

Jajka zapiekane z awokado


Awokado zapiekane z jajkiem

Co ma w sobie połączenie jajek i awokado? Nie mam zielonego pojęcia. Smakuje jednak Połówkowi do tego stopnia, że przynajmniej dwa razy w tygodniu robię mu śniadanie z tymi dwoma dodatkami. Tym razem padło na jajka zapiekane z awokado z dodatkiem sera cheddar i długodojrzewającej szynki. Jeśli lubicie awokado, koniecznie wypróbujcie.

Jajka zapiekane z szynką i awokado

JAJKA ZAPIEKANE Z AWOKADO
Śniadanie Mistrzów #112

Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • 2 plastry szynki długodojrzewającej
  • 1 awokado
  • 1 pomidor
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 łyżki startego cheddara
  • 2 jajka
Kokilki smarujemy masłem, do każdej wkładamy plaster szynki. Awokado obieramy, kroimy w kostkę. Pomidory siekamy w kostkę (jeśli mają dużo pestek, usuwamy je). Awokado i pomidora przyprawiamy solą i pieprzem, mieszamy i umieszczamy w kokilkach.  Posypujemy serem, wbijamy jajka, oprószamy szczyptą soli. Pieczemy przez 12-15 minut w temp. 180 stopni, aż białko jajek się zetnie (lub do otrzymania preferowanego ścięcia jajka). Podajemy ze świeżym pieczywem. Przed podaniem możecie posypać jajka posiekanym szczypiorkiem lub natką pietruszki.

Czas przygotowania: 25 minut.

7 komentarzy :

  1. nigdy nie zapiekałam jajek z awokado a widzę że szkoda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie skorzystam z propozycji, bo mam nadprogramowe avocado:-) Wygląda nieziemsko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciepłe śniadanko to najlepszy początek dnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bosko, cudowne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach te kolory! :) Fajne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Widze, ze szalejesz z avocado:) ... podoba mi sie to:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam awokado, ale w takim wydaniu jeszcze nie jadłam. Do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.