niedziela, 15 grudnia 2013

Szybkie pierniczki w czekoladzie (holenderskie kruidnoten)

Szybkie pierniczki w czekoladzie (holenderskie kruidnoten)

Szybkie pierniczki świąteczne

Te pierniczki nie zawierają wprawdzie miodu, są jednak bardzo smaczne. Na zewnątrz kruchutkie, w środku zaś miękkie. Obowiązkowo obtoczcie je w rozpuszczonej czekoladzie. Możecie upiec je tuż przed samymi świętami, zapakować w ozdobny celofan i podarować najbliższym w Wigilię Bożego Narodzenia. 

Przepis dodaję do 7 Festiwalu Pierniczków prowadzonego przez Majanę. 

Ekspresowe pierniczki w czekoladzie

SZYBKIE PIERNICZKI HOLENDERSKIE (KRUIDNOTEN)

Składniki (na około 25 sztuk):
[worldcook.net]
  • 100 g mąki
  • 1/8 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g brązowego cukru
  • 50 g miękkiego masła
  • 1-2 łyżki mleka
  • 1,5 łyżeczki przyprawy do piernika
  • czekolada do obtoczenia
W misce umieszczamy mąkę, proszek, cukier, masło i przyprawę do piernika. Wyrabiamy ciasto, dodając do niego 1-2 łyżki mleka. Z ciasta formujemy małe kulki, lekko je spłaszczamy. Pieczemy przez około 12 minut w temp. 170 stopni. Gdy ciastka ostygną, obtaczamy je w rozpuszczonej czekoladzie (u mnie gorzka).

Jak widzicie na załączonych zdjęciach, nauka temperowania czekolady dopiero przede mną ;)

Czas przygotowania: 25 minut.

14 komentarzy :

  1. Wyglądają naprawdę pysznie a nie potrzebuję zbyt dużo czasu - chyba zrobię partię takich uroczych pierniczków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja zadam takie nietypowe pytanie...gdzie kupić taki sznurek, którym obwiązałaś tę miseczkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojęcia zielonego nie mam. Znalazłam go w szufladzie mojego Dziadka.

      Usuń
    2. W pasmanteriach się znajdzie :)

      Usuń
  3. wyglądają bardzo pysznie. pewnie są uzależniające :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, muszę zrobić na święta :)
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne! Aż zgłodniałam na sam widok ;-) Co prawda dojrzewa mi ciasto na piernik staropolski, ale pierników w Święta nigdy za dużo, więc na pewno przetestuję i Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię je. Robiliśmy w zeszłym roku, pyszne były. :) Dziękuję Ci za udział w Festiwalu Pierniczków, pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjadłabym takiego pierniczka! Wyglądają uroczo. No i to oblanie czekoladą jest wisienką na torcie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm...kolejna słodka pyszność! Już czuję święta dzięki tym wypiekom :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.