wtorek, 3 grudnia 2013

Sos remoulade

Sos remoulade

 Przepis na sos do jajek

Sos remoulade został wynaleziony we Francji. Obecnie jest popularnym dodatkiem do potraw w wielu krajach. Ten pomarańczowy sos, który dziś Wam prezentuję to remoulade w wersji popularnej w Luizjanie. Różni się on od francuskiego oryginału nie tylko barwą ale i smakiem. Jest wyrazisty, lekko pikantny. Idealnie komponuje się z potrawami na bazie jajek. 

Sos remoulade z Luizjany, sos do jajek, pikantny sos

SOS REMOULADE (USA)

Składniki:
[inspiracja: Kevin]

  • 1/3 szklanki majonezu
  • 1 i 1/2 łyżeczki musztardy
  • 1 łyżka ketchupu
  • 1 łyżeczka chrzanu
  • pół ząbka czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka kaparów
  • 1/4 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 1 cebulka dymka
  • szczypta cayenne
  • kilka kropel ostrego sosu, np. tabsaco
  • sól do smaku
W miseczce umieszczamy majonez, musztardę, ketchup, chrzan, drobno posiekany czosnek i kapary, sok z cytryny, posiekaną drobno dymkę, cayenne, słodką paprykę. Całość mieszamy do połączenia. Przyprawiamy do smaku ostrym sosem i solą. Przechowujemy w lodówce w zakręconym słoiczku do 5 dni. Wykorzystujemy jako dodatek do sałatek, kanapek, potraw na bazie jajek. 

Czas przygotowania: 10 minut.

11 komentarzy :

  1. W Danii ten tradycyjny jest bardzo popularny. Na początku go nie lubiłam, ale teraz się nim zajadam, z frytkami na przykład jest pycha :) Zaciekawiłaś mnie swoją wersją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem ten duńskiej wersji.

      Usuń
  2. Zdecydowanie do wypróbowania, nie jadłam jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo ciekawie, nie jadłam jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też miałam okazje spróbować tego sosu właśnie w Dani , tam jest bardzo popularny. Z tego co pamiętam , nie było w składzie ketchupu ale w amerykanskiej wersji pewnie musi być;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Niemczech remuladą nazywany jest sos do hamburgerów, składający się z posiekanych korniszonów, musztardy,majonezu itd.
    Zjadlabym taką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super dodatek do domowych burgerów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kuchnie Luizjany lubie za wyraziste smaki i "swieta trojce". Sos bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie :) A ten chrzan jest mocno wyczuwalny? Bo nie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuć jego delikatną nutę, ale nie jest mocno wyczuwalny.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.