poniedziałek, 30 grudnia 2013

Kebab Adana

Kebab Adana

przepis na Kebab Adana

Zapewne patrząc na długą liczbę składników, stwierdzicie, że coś mi się chyba pomieszało. Kebab Adana składa się bowiem najczęściej z mięsa doprawionego ostrą papryką, solą oraz pieprzem. Niektóre wersje zakładają dodanie także posiekanego czosnku lub/i cebuli, niekiedy także popularnej w Turcji pasty paprykowej. Swój kebab wzbogaciłam o dodatek kminu rzymskiego, kolendry i odrobiny cynamonu. Przygotowałam go w całości z wołowiny, jeśli macie jednak dostęp do świeżej jagnięciny, użyjcie jej.

turecki Kebab Adana

KEBAB ADANA

Składniki (na 3-4 porcje):
[przepis własny]
  • 600 g mielonej wołowiny (lub jagnięciny)
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • 1 łyżka masła
  • 3/4 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/8 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 1/8 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka chili w proszku (lub więcej, jeśli chcecie uzyskać bardziej pikantne kebaby)
  • sól i pieprz do smaku
  • patyczki do szaszłyków
Do mięsa dodajemy cebulę, masło i wszystkie przyprawy, doprawiamy je solą i pieprzem, dokładnie całość wyrabiamy. Mięso dzielimy na 6-8 porcji. Z każdej formujemy podłużną kiełbaskę oblepiając szpikulec do szaszłyków (warto ułatwić sobie pracę zwilżając dłonie zimną wodą). Tak przygotowane kebaby smażymy na grillu (w wersji dietetycznej możecie je upiec na ruszcie w piekarniku). Jako dodatek do adana kebab podałam chlebki lawasz, sałatkę z pomidorów i sos jogurtowy. 


przepis na pikantny kebab

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

6 komentarzy :

  1. Zjadłabym takie cuda, bardzo apetycznie się prezentuje: )

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny obiad! Zjadłabym z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle bardzo apetyczna propozycja :)
    P.S. Podoba mi się ten nowy minimalistyczny nagłówek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to już wiadomo, co będą w łikend jeść moje chłopaki :) Danie na patyku jest wprost idealne dla mojego Młodego, on uwielbia wszelkie "patyczaki"

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.