czwartek, 28 listopada 2013

Sos tysiąca wysp

Sos tysiąca wysp

Sos tysiąca wysp przepis

Sos tysiąca wysp to smaczny dodatek do sałatek, nuggetsów, grillowanego mięsa i warzyw. Przygotowuje się go niezwykle szybko. Niektóre przepisy zakładają dodanie do sosu konserwowych warzyw, ja jednak nigdy tego nie robię. Stawiam na połączenie dobrej jakości domowego majonezu z ketchupem, sosem Worcestershire i kilkoma innymi dodatkami.

Sos tysiąca wysp

SOS TYSIĄCA WYSP

Składniki:
[przepis własny]
  • 4 łyżki majonezu
  • 2 łyżki ketchupu
  • 1 łyżeczka octu winnego
  • pół łyżeczki sosu Worcestershire
  • szczypta drobnego cukru
  • pół łyżeczki gładkiej musztardy
  • kilka kropel tabasco do smaku (ew. szczypta ceyenne, chilli w proszku)
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy. Używamy jako dodatek do warzyw, sałatek, krakersów, nuggetsów, mięs, grissini.

Czas przygotowania: 10 minut.

14 komentarzy :

  1. nigdy nie robiłam sosu tysiąca wysp, bo nie mogłam trafić na jakiś fajny, dobry przepis. a tu niespodzianka :) z pewnością wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  2. i znowu wspomnienia...sos Worchester to był obowiązkowy składnik marynat w czasach, kiedy pichciłam w Montanie:) kowbojskie klimaty:)
    a sos 1000 wysp baaardzo lubię, więc na pewno wypróbuję Twoją wersję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. o używam bardzo często tego sosu a nie wiedziałam jak się nazwa:D:D

    OdpowiedzUsuń
  4. da sie czyms zastapic ten sos worcestershire? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niczym go nie zastąpisz. Jeśli go nie posiadasz, po prostu pomiń w przepisie. Sos i tak będzie smaczny. Zachęcam do zakupienia tego sosu w przyszłości, bo jest naprawdę przydatnym produktem w kuchni :)

      Usuń
  5. Sos tysiąca wysp. Hmmm pychota!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię robić sosiki ad hoc, jak wyjdzie tak wyjdzie, zawsze dobrze mi wychodzą :-) Nie w tym rzecz jednak, bardzo podobają mi się fotografie na tym blogu, szacunek. Będę wchodził.
    Pozdrawiam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michale, dziękuję za miłe słowa i zapraszam częściej na bloga :)

      Usuń
  7. Ja zazwyczaj robię sos (prawie) tysiąca wysp w najprostszy z możliwych sposobów czyli po prostu mieszając majonez z ketchupem, jednak muszę w końcu spróbować zrobić go porządnie - Twój przepis bardzo przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raz probowalam gotowego, byl paskudny. Jednak nie ma to jak domowy sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ostatnio właśnie chodził za mną ten sosik :) Bardzo go lubię, ale nie zdarzyło mi się go robić. Pięknie Ci wyszedł kolor sosu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.