niedziela, 17 listopada 2013

Sałatka szopska

Sałatka szopska

Sałatka szopska przepis
Sałatka szopska
Dość długo zabierałam się do przygotowania sałatki szopskiej. Powód był prozaiczny- nie mogłam nigdzie kupić sera sirene, który jest jednym z jej składników. W ostatni weekend w końcu udało mi się dostać wspomniany ser. Sałatkę przygotowałam od razu po powrocie do domu. Jest niezwykle lekka i orzeźwiająca za sprawą natki pietruszki i świeżych ogórków. Jeśli tylko uda Wam się zakupić sirene, zróbcie ją koniecznie.

Sałatka szopska

SAŁATKA SZOPSKA (BUŁGARIA)

Składniki (na 2-3 porcje):
[przepis własny]
  • 2 duże pomidory
  • 1 zielony ogórek
  • 1 czerwona papryka
  • 1 czerwona cebula
  • 1 papryczka chili, pozbawiona pestek i drobno posiekana
  • 2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 100 g sera sirene
  • dressing: 3 łyżki oliwy, 1 łyżka octu winnego, sól do smaku
Pomidory kroimy w kawałki, ogórka w grubsze plastry, cebulę w piórka, paprykę w kostkę. Wszystkie warzywa umieszczamy w salaterce, dodajemy chili, mieszamy. Na wierzchu trzemy na tarce ser. Całość posypujemy natką pietruszki i zalewamy dressingiem. Jemy od razu po przygotowaniu.

Przepis na sałatkę szopską
Sałatka szopska

Sałatka szopska przepis oryginalny
Sałatka szopska

Czas przygotowania: 10 minut.

    16 komentarzy :

    1. Super wygląda i musi być pyszna !

      OdpowiedzUsuń
    2. Nie jadłam takiej, ale z chęcią bym to zmieniła:)

      OdpowiedzUsuń
    3. Mniam, pięknie się prezentuje :) ! A gdzie można taki koszyczek dostać ?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dostałam go bardzo dawno temu w prezencie.

        Usuń
    4. Uwielbiam takie sałatki:) Czy mogłabyś napisać, co to za ser ten sirene i gdzie można go kupić? Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    5. w prostocie siła, i ten koszyczek choruje na niego.

      OdpowiedzUsuń
    6. Wyglada bardzo orzezwiajaco i tak wiosennie:) Swietny pomysl:)

      OdpowiedzUsuń
    7. Ojej wygląda bosko! Tak lekko, świeżo... wiosennie :) Muszę zacząć polować na ten ser, bo narobiłaś mi niezłego smaka :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Normalnie się obśliniłam patrząc na te zdjęcia ;)

      OdpowiedzUsuń
    9. Normalnie ktoś czyta w moich myślach. Chciałam zapytać, gdzie kupić ten ser. Ale sałatka super!

      OdpowiedzUsuń
    10. Już piałam wcześniej Zuzannie- w auchanie.

      OdpowiedzUsuń
    11. Sałatką szopską karmił mnie podczas mojego pobytu w Niemczech mój kolega z Bułgarii. Był mistrzem w jej przygotowaniu. Uzależnił mnie od niej.

      OdpowiedzUsuń
    12. Wygląda po prostu obłędnie ..... Buziaki

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    .