piątek, 25 października 2013

Spaghetti col Rancetto

Spaghetti col Rancetto

Spaghetti z boczkiem

Dziś na blogach będą królować makarony. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. To właśnie dziś obchodzimy Światowy Dzień Makaronu. Razem z Agatą z bloga Bo(ro)n Appetit przygotowałyśmy z tej okazji makaron col rancetto. To prosta i niezwykle smaczna pasta z dodatkiem boczku i pomidorów. Niezwykle aromatycznym akcentem jest tak dobrze znany w naszej polskiej kuchni majeranek. 

Przepis dodaję do akcji Shinju. 

Makaron z boczkiem i pomidorami

MAKARON COL RANCHETTO (WŁOCHY)

Składniki (na 4 porcje):

  • 400 g makaronu (użyłam spaghetti)
  • 200 g wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
  • 1 cebula pokrojona w kostkę
  • 2 puszki siekanych pomidorów (800 g)
  • 1 łyżeczka suszonego majeranku
  • sól i pieprz do smaku
  • starty pecorino do posypania
Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy cebulę, smażymy przez 3-4 minuty. Dodajemy boczek, smażymy od czasu do czasu, aż się zrumieni. Dodajemy pomidory, całość gotujemy przez około 15 minut, aż pomidory się rozpadną i sos zgęstnieje. Pod koniec doprawiamy solą, pieprzem i majerankiem. W trakcie przygotowywania sosu gotujemy makaron al dente. Makaron dodajemy do gotowego sosu, delikatnie mieszamy. Rozkładamy pomiędzy 4 talerze i posypujemy serem.


Spaghetti z boczkiem przepis

Czas przygotowania: 25 minut.

9 komentarzy :

  1. Jak ja mogłam zapomnieć, że dzisiaj jest dzień makaronu! Szlak, po pracy biegiem lecę do sklepu i robię Twój oraz Agaty przepis, bo wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, kiedys nie lubilam majeranku, ale chyba "dojrzalam" do niego. Pysznie sie prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że dziś jest dzień makaronu. A całkiem przez przypadek podałam przepis na pesto. Fajny twój makaron i w sumie mam nawet wszystkie składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny nam ten makaron wyszedł :) Nie jeden Włoch zamarzyłby, żeby zjeść taką solidną porcję :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda niezwykle apetycznie - to takie danie jak lubię :) Niech żyje makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudownie! Aż zgłodniałam kochana. Chyba dziś będzie jakiś makaron na obiadokolację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Juz wiem co zrobię jutro na obiad:) .....

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest pyszne:) to niby tylko pomidory, cebula i boczek ... ale ten boczek nadaje całemu sosowi niesamowity smaczek:) Dziękuję za prosty, szybki i tani przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.