wtorek, 29 października 2013

Sos grzybowy (ze świeżych grzybów)

Sos grzybowy (ze świeżych grzybów)

Sos z grzybów
Sos grzybowy (ze świeżych grzybów)
Sos ze świeżych grzybów leśnych to smaczny dodatek do mięs. Dobrze komponuje się zarówno z kaszami, jak i ziemniakami. Możecie podać go jako dodatek do popularnych kopytek lub innych klusek na bazie ziemniaków.

Sos z grzybami

SOS GRZYBOWY (ZE ŚWIEŻYCH GRZYBÓW)

Składniki:

  • 250-300 g leśnych grzybów (waga po oczyszczeniu), u mnie podgrzybki
  • 1 łyżka oleju plus 1 łyżka masła
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • 1 łyżka mąki
  • 1 szklanka bulionu warzywnego
  • sól i pieprz do smaku
  • 3-4 łyżki śmietany 30%
Oczyszczone grzyby dokładnie myjemy. Grzyby kroimy w plastry (te bardzo malutkie zostawiamy w całości). Na patelnię wlewamy olej, kiedy się rozgrzeje dodajemy masło.Wrzucamy cebulę i smażymy ją przez około 3 minuty.Następnie dodajemy grzyby, przesmażamy przez 2-3 minuty. Patelnię przykrywamy pokrywką, dusimy grzyby na wolnym ogniu do miękkości (mi zajęło to około 7 minut). Następnie grzyby zasypujemy łyżką mąki i przesmażamy ją, aż straci smak surowizny (jeśli na patelni jest za mało tłuszczu do przesmażenia mąki, dodajcie odrobinę dodatkowego masła). Na patelnię wlewamy bulion, całość delikatnie mieszamy i podgrzewamy, aż sos zacznie gęstnieć. Sos doprawiamy do smaku solą i pieprzem, dodajemy kremówkę, mieszamy.Używamy jako dodatek do mięs i klusek. Sos grzybowy świetnie komponuje się z kaszą.

Czas przygotowania: 20 minut

22 komentarze :

  1. Uwielbiam go za ten leśny aromat. U mnie ostatnio też królują grzyby, a te własnoręcznie zebrane smakują jeszcze lepiej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie swojski, pyszny i grzybowy sos! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Owoce" lasu w najlepszej postaci :) Uwielbiam sosy grzybowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. super sosik właśnie zrobiłem ale podaję go z ......RYBĄ szok co .
    Będzie superdorszyk z grzybami

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny! Ale ja wolę przyrządzać go z kwaśną śmietaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie lepszy z kwaśną śmietaną

      Usuń
  6. + koperek !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lub natka pietruszki :)

      Usuń
  7. Właśnie zrobiłem, z odrabina koperku.niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie go zrobiłam do klusek :) Wyśmienity ale zamiast śmietany 30 dałam kwaśną 18-ke
    Będę częściej zaglądać na Twojego bloga, super przepisy, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm ;) pychotka !;)

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja przepis, wiele sosów już robiłem ale ten jest mega dobry, mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam do tego wino białe, wytrawne ok.50-100 ml dolane z bulionem oraz koperek na samym końcu do smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Maga do ziemniaczkow i kiszonej kapustka

    OdpowiedzUsuń
  13. Wypróbowałem choć mamy 7 Listopada zrobiłem z surowych zamrożonych prawdziwków .Pycha własnoręcznie zbieranych

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.