piątek, 4 października 2013

Placuszki z gruszkami i imbirem

Placuszki z gruszkami i imbirem

Ostatnio znów coraz częściej przygotowuję na śniadanie różnego rodzaju placuszki. Tym razem padło na gruszki. Placuszki wzbogaciłam o dodatek skórki otartej z cytryny i świeżego imbiru. Takie placuszki możecie podać z ulubionymi dodatkami, np. bitą śmietaną lub cukrem pudrem.

Placuszki z gruszkami przepis

PLACUSZKI Z GRUSZKAMI I IMBIREM
Śniadanie Mistrzów #80

Składniki (na około 9 sztuk):
[przepis własny]
  • 1 czubata szklanka mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 2 łyżki cukru (lub więcej do smaku)
  • 1 łyżeczka startego imbiru
  • skórka otarta z 1 cytryny 
  • 2 gruszki, obrane, pozbawione gniazd nasiennych i pokrojone w kostkę
Mąkę mieszamy z proszkiem, dodajemy cukier, jajko i mleko. Całość mieszamy trzepaczką do powstania jednolitej masy. Dodajemy imbir, gruszki i skórkę z cytryny, ponownie mieszamy. Ciasto możecie odstawić na pół godziny lub od razu smażyć. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, przy pomocy chochelki wylewamy porcje ciasta. Smażymy z obu stron na rumiano.

Placki z gruszkami

Placuszki z gruszkami i imbirem

    Czas przygotowania: 10 minut.

    18 komentarzy:

    1. Dziękuję za przepis, wygląda smakowicie:) Tylko jedno pytanie: gdzie tu gruszki? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Gruszki są na zdjęciach, są w placuszkach...a z przepisu uciekły ;) Dziękuję za zwrócenie uwagi, już dopisałam. Coś dziś z rana jestem mocno roztargniona.

        Usuń
    2. Malwinko, wspaniałe placki. Mam wrażenie,że połączenie gruszki z imbirem jest idealne. Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    3. znikające gruszki :) a placuszki wygladaja swietnie ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. gruszki z imbirem to idealne połączenie!

      OdpowiedzUsuń
    5. Jak najbardziej można te placuszki nazwać śniadaniem mistrzów: )

      OdpowiedzUsuń
    6. Zrobię takie, ale z jabłkami :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Fajne jest to połączenie gruszek z imbirem. Wypróbowałam je kiedyś przy okazji muffinek :) U mnie też dziś placuszki, tylko nieco inne ;)

      OdpowiedzUsuń
    8. Ulubione śniadanie mojej córki. Placuszki w każdej postaci. Dawno nie robiłam, ale jutro może dam radę. Wreszcię będzie spokojniejszy weekend.

      OdpowiedzUsuń
    9. Placuszki wyglądają fantastycznie! Muszę ich koniecznie spróbować, ale nie z gruszkami, bo u mnie w tym roku okropnie niedobre :(

      OdpowiedzUsuń
    10. No po prostu wyglądają przepysznie... Tylko czy wyszły bardzo ostre? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Imbir jest wyczuwalny, ale nie dominuje. Wszystko też zależy od świeżości użytego korzenia. Jeśli obawiasz się,że będą zbyt "ostre",to zmniejsz ilość imbiru do 3/4 łyżeczki.

        Usuń
      2. Dzięki za podpowiedź :) Uwielbiam imbir, ale ostrożnie :)

        Usuń
    11. ooo gruszki w placuszkach! lubię takie :) super te zdjęcia!

      OdpowiedzUsuń
    12. Pełnia jesieni, gruszki i imbir idealnie się komponują. I do tego łyżeczka miodu. :-)
      Piękny czas październikowego przejścia.
      Pozdrawiam
      A.

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    TOP