środa, 16 października 2013

Friggione

Friggione

Friggione


Kiedy pierwszy raz natrafiłam na tę włoską potrawę, wiedziałam, że prędzej czy później będę musiała ją przygotować. Tak naprawdę potrawa ta składa się tylko z dwóch warzyw i przypraw, ja jednak podstawowy przepis wzbogaciłam o dodatek octu balsamicznego, który nadaje daniu świetnego aromatu. Może Was przerazić czas przygotowania potrawy, jednak w żadnym wypadku go nie skracajcie. W przeciwnym razie nie uzyskacie zamierzonego efektu. Cebula przygotowana w ten sposób ma niezwykły  smak, wręcz rozpływa się w ustach.

Friggione przepis

FRIGGIONE (WŁOCHY)
Zielona Środa #18


Składniki:
[przepis własny]
  • 1 kg cebuli (waga po obraniu)
  • 500 g pomidorów (możecie użyć pomidorów z puszki)
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • sól, pieprz i cukier do smaku
Cebulę kroimy wzdłuż na pół, siekamy w półtalarki. Na dużej patelni rozgrzewamy 3 łyżki oliwy. Wrzucamy cebulę, przykrywamy patelnię pokrywką. Dusimy na najmniejszym ogniu (ja ustawiam patelnię na najmniejszym palniku) przez godzinę, od czasu do czasu mieszając. Cebula nie może się przypalić. W razie potrzeby możemy ją podlać niewielką ilością wody. Odkrywamy patelnię, dodajemy 1 łyżeczkę cukru, smażymy mieszając od czasu do czasu przez kolejną godzinę (bez przykrycia). Pomidory obieramy ze skórki, pozbywamy  szypułek, kroimy drobno. Na patelnię dodajemy pomidory wraz z puszczonym sokiem. Przykrywamy patelnię i gotujemy dalej przez 30 minut. Następnie zdejmujemy pokrywkę i gotujemy kolejne 30 minut. W razie potrzeby dodajemy odrobinę wody. Pod koniec dodajemy ocet, mieszamy. Całość doprawiamy solą, pieprzem i cukrem do smaku. Friggione najlepiej podawać jako dodatek do crostini, mięs i kanapek. Jest jeszcze smaczniejsze na drugi dzień. Mi najbardziej smakuje na zimno.

*wiele z przepisów zakłada wcześniejsze zasypanie cebuli solą i cukrem odstawianie jej na kilka godzin a nawet całą noc. Wypróbowałam oba sposoby i nie zauważyłam żadnej różnicy w smaku potrawy.

Friggione

Całkowity czas przygotowania: 3 godziny.

12 komentarzy :

  1. MMM ... Ale pycha ! Będziemy Robiły ! Pozdrawiamy www.foodlook.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz moze jak zrobić gozleme? Widziałam kilka przepisów z ciastem drożdżowym i pierogowym i nie wiem które jest to właściwe na tradycyjne gozleme. Pomożesz mi ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znajoma mieszkająca w Turcji powiedziała, że to bez drożdży. Chociaż i drożdżowe gozleme są popularne. Najlepiej wypróbuj obu wersji i sprawdź, która będzie Ci bardziej odpowiadać. Gozleme na drożdżach jest delikatniejsze.

      Usuń
    2. A właśnie. Jeśli lubisz pieczywo typu flatbread z dodatkiem farszu, to polecam Ci bolani. Jednym z popularnych nadzień jest farsz na bazie dyni.

      Usuń
  3. Bardzo fajny dodatek do mięs czy też kanapek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. z checia wyprobuje przepis:))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie proste, a jakie pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem cebulowym potworem, więc przepis ląduje w zakładkach i na pewno go wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do szybkiego wypróbowania, koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś to gdzieś jadłam, ale nie sądziłam że tak się nazywa. Koniecznie zapiszę sobie ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy takie słoiczki można pasteryzować?
    Boję się, że nie zejdzie u mnie ta cebula ta szybko a wolałabym nie marnować jej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować. Jednak z podanych proporcji nie wychodzi tego zbyt wiele.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.