sobota, 19 października 2013

Ciasto czekoladowe z żurawiną

Ciasto czekoladowe z żurawiną

Ciasto czekoladowe z żurawiną

Ten wypiek podbił podniebienie Połówka. Kwaśna żurawina i obłędnie czekoladowe ciasto idealnie się komponują. Zachęcam Was do upieczenia tego ciasto na weekend. Na pewno nie pożałujecie.

Ciasto z czekoladą i żurawiną

CIASTO CZEKOLADOWE Z ŻURAWINĄ
Słodka Sobota #17

Składniki (na okrągłą formę 20 cm):
[przepis własny]
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 100 g mlecznej czekolady (u mnie z dodatkiem orzechów)
  • 120 g masła
  • 2 jajka
  • 160 g cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 220 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 150 g świeżej żurawiny
Czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy po 1 jajku, za każdym razem miksując do połączenia składników. Wlewamy ekstrakt, dodajemy stopniowo lekko przestudzoną czekoladę, miksujemy. Wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem i solą, miksujemy. Dodajemy żurawinę, mieszamy łyżką. Masę przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez około 50 minut w temp. 180 stopni (bez termoobiegu). Ciasto jest gotowe, kiedy patyczek wbity w środek ciasta jest suchy po wyciągnięciu. Studzimy na metalowej kratce. 

Ciasto czekoladowe z żurawiną przepis

Czas przygotowania: 1 godzina

22 komentarze :

  1. Mmm, wygląda bosko! Robiłam brownie z curdem żurawinowym, i było naprawdę dobre, więc już sobie wyobrażam smak Twojego ciasta...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh z takim ciachem to napewno byla slodka sobota! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super ciasto, chyba mi zostanie nadmiar żurawiny to już wiem co zrobię :) A ten dzbanuszek - CUDO!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia. Zdecydowanie przekonałaś mnie do wypróbowania świeżej żurawiny w wypiekach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, ale bym zjadła takie ciacho...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda świetnie i wierzę Ci na słowo, że to połączenie może być naprawdę dobre :) z chęcią wypróbuję - najpierw tak "dla siebie", a jeśli mi zasmakuje może na moją parapetówkę na koniec miesiąca? :)

    pozdrawiam!
    K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam wczoraj po nocy i niestety wyszło marnie. Przede wszystkim dlatego, że za tortownicę uznałam tą dla mnie standardową, która okazała się dużo za duża i moje ciasto ma 1,5cm :( (jakiej Ty użyłaś??). Do tego żurawina suszona, bo nie wiedziałam gdzie dostać świeżą... zrobię jeszcze jedno podejście chociaż dla mnie jest to ciacho zbyt czekoladowe;)

      Usuń
    2. nie podpisałam :)
      K.

      Usuń
    3. K.- rozmiar tortownicy masz w przepisie (w nawiasie obok składników)- 20 cm. Zapewne piekłaś w 26 cm. Świeżą żurawinę powinnaś teraz kupić bez większych problemów. Ja kupiłam w osiedlowym warzywniaku. Czekoladowości odmówić temu ciastu nie można :D

      Usuń
    4. linijki "Składniki (na okrągłą formę 20 cm):" nie dojrzałam, od razu patrzyłam na składniki i wykonanie :(( trudno, może uda mi się następnym razem! na pewno spróbuję.
      za żurawiną muszę się rozejrzeć, u mnie osiedlowe warzywniaczki po pracy są już pozamykane i zostają mi markety tylko.

      K.

      Usuń
    5. W marketach może być ciężko dostać świeżą. Zawsze zamiast żurawiny możesz dać inne kwaśne owoce, które nie mają zbyt dużo soku. Z suszoną żurawiną ciasto byłoby za słodkie. Daj znać, jeśli powtórzysz wypiek.

      Pozdrawiam serdecznie,
      Malwinna

      Usuń
    6. Wspomniana parapetówka już jutro więc to ciacho pozostawiam w kategorii "do dopracowania", a zamiast niego zaserwuję tort czekoladowy z wiśniami i muffinki jogurtowo-bananowe.
      Jak tylko spróbuję po raz kolejny na pewno dam znać :)

      K.

      Usuń
    7. W takim razie życzę udanej imprezy :)

      Usuń
  7. O widzę,że Ciebie też czeko szał dopadł :) U mnie też będzie niedługo ciasto czekowadowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że Połówek wcinał równo i do zdjęć ostały się tylko 2 kawałki :)))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma u mnie w sklepach świeżej żurawiny :( Jaka szkoda, bo ciasto wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. czy mrożoną żurawinę mogę użyć ? najpierw rozmrozić ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, czy zamiast czekolady mlecznej, można użyć deserowej?

    Pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.