piątek, 13 września 2013

Pasta z makreli

Pasta z makreli

Pasta z makreli

Pasty kanapkowe to fajny i smaczny dodatek do chleba. Zarówno w moim domu, jak i domu Połówka, takie pasty jadało się bardzo często. Najpopularniejszą była pasta z makreli z dodatkiem jajek. Ja swoją wersję wzbogacam o dodatek niewielkiej ilości chrzanu ze słoiczka. 

Pasta z makreli przepis

PASTA Z MAKRELI
Śniadanie Mistrzów #74

Składniki:
[przepis własny]
  • 1 wędzona makrela
  • 2 jajka
  • 1 malutka czerwona cebulka lub pół większej
  • 1 łyżeczka chrzanu*
  • sól i pieprz do smaku
  • 2-3 łyżki majonezu
Oddzielamy mięso ryby od ości i skóry. Należy dokładnie sprawdzić, czy nie pozostały w nim drobne ostki. Jajka gotujemy na twardo, obieramy i kroimy w kostkę. Cebulę obieramy i drobno siekamy. W miseczce umieszczamy mięso ryby, jajka, cebulkę. Dodajemy chrzan, całość doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy z majonezem. Pastę z makreli podajemy jako dodatek do pieczywa.

*zamiast chrzanu możecie użyć gładkiej musztardy

Więcej przepisów na smaczne śniadania znajdziecie 

Pasta z makrelą przepis

Całkowity czas przygotowania: 15 minut.

17 komentarzy :

  1. Robię taką pastę bardzo często ale bez dodatku chrzanu. Czasem, jak się nie uda uzyskać odpowiedniej konsystencji, dodaję łyżkę jogurtu naturalnego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Telepatia :)
    Jak napisałam u siebie, postanowiłam podawać rodzince więcej ryb, więc i Twoją wersję z chrzanem zamiast ogórka zrobię niedługo, bo jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też ostatnio gościła na blogu. Ale w innym wydaniu. Z twarogiem i koncentratem pomidorowym. Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona pasta jajeczna jest wyjątkowo pyszna dzięki dodatkowi chrzanu, dlatego mogę sobie wyobrazić że Twój dzisiejszy przepis bardzo przypadłby mi do gustu. Akurat otworzyłam słoiczek, a używam go w małych ilościach i zawsze boję się, że mi się zmarnuje, tak więc zrobię!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię to!!! Lubię to!!! Lubię to!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. też taką pastę czasem robię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pasta z makreli jest genialna. Prawda jest taka, że można dodać do niej wiele dodatków i zawsze będzie pyszna. Ba, nawet taka wyłącznie z makrelą, odrobiną majonezu/jogurtu i twarożku, będzie smakować wyjątkowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh to musi byc pyszne Malwinko!:) Ja tez wszelkie pasty uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam.Ja bardzo przepraszam czy ja mogę zapytać o chlebuś na zdjęciach??? Bardzo mnie zaintrygował zwłaszcza jego kształt.Czy można wiedzieć co to za chlebuś. Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten chlebek kupował mój Połówek, robi go jakaś piekarnia dla sieci Społem. Jak będę w najbliższym czasie, to zerknę, co to dokładnie za chleb. On jest taki malutki, pakowany po chyba 5-6 kromek.

      Usuń
    2. Bardzo Dziękuję za odpowiedź,a jeśli nie sprawię kłopotu to będę niesamowicie wdzięczna za zerknięcie i dalsze info. ;)

      Usuń
    3. Sprawdziłam dzisiaj, to chleb razowy, który piecze częstochowska piekarnia Społem. Być może w innych miastach w sklepach tej sieci jest również dostępny.

      Usuń
    4. Jest Pani nieoceniona. DZIĘKUJĘ raz jeszcze. Będę szukać choć nie wiem czy mam szanse w Krakowie. Ale dziękuję bardzo.

      Usuń
  10. Właśnie zajadam tę pastę na kolację, razem z chlebem z suszonymi pomidorami. Pychota! Dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam ogórek kiszony zamiast cebuli. Pycha

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszszszna, prosta i szybka - lubię to! :-)
    Dzięki!

    Ewelina

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.