wtorek, 10 września 2013

Manakeesh

Manakeesh

Chleb z zaatarem  przepis

W kolejnej odsłonie wspólnego gotowania i odkrywania arabskich smaków przygotowałam wraz z kilkoma blogerami chlebki manakeesh. To pieczywo typu flatbread popularne w Syrii i Libanie. Najczęściej chlebki smaruje się oliwą i posypuje mieszanką zaatar. Można też spotkać wersje z serem lub mielonym mięsem. Razem ze mną manakeesh przygotowali: Iza, Justinka, Aleksandra oraz Bartoldzik. 

Manaeesh przepis

MANAKEESH

Składniki (na 5 sztuk):
[przepis własny]
  • 2 szklanki mąki pszennej (użyłam mąki typ 650)
  • 3/4 szklanki ciepłej wody
  • 10 g świeżych drożdży
  • 1 łyżka oliwy
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki cukru
  • 3 łyżki zaataru
  • oliwa do posmarowania chlebków
Mąkę mieszamy z solą. Drożdże kruszymy do miseczki, zasypujemy cukrem, mieszamy z kilkoma łyżkami ciepłej wody i odstawiamy na 15 minut. Do mąki dodajemy drożdże, pozostałą wodę. Wyrabiamy ciasto. W trakcie wyrabiania dodajemy 1 łyżkę oliwy. Ciasto należy wyrabiać przez około 5-7 minut. Powinno być gładkie i miękkie. Przekładamy je do miski, przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na 1,5 godziny w ciepłe miejsce, aż ciasto podwoi swoją objętość. Następnie ciasto dzielimy na 5 części. Z każdej formujemy kulkę i wałkujemy ją na cienki placek (moje miały grubość około 3-4 mm). Placuszki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Zaatar mieszamy z oliwą (na 3 czubate łyżki zaataru dodaję około 3 łyżki oliwy). Tak powstałą mieszanką smarujemy chlebki. Możecie też posmarować wierzch chlebków oliwą i posypać je zaatarem. Blachę z chlebkami wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni z termoobiegiem, pieczemy przez około 8 minut. Dłużej pieczone chlebki będą twardsze.

Chleb z za'atarem

Całkowity czas przygotowania: 1 godzina 40 minut.

13 komentarzy :

  1. Wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  2. mam wszystkie składniki, nigdy nie jadłam takiego chlebka, ale czuję, ze z pewnością by mi posmakował, do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Uwielbiam chlebki typu flatbread i na pewno wypróbuję ten przepis;0

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie Ci wyszły :) Ja muszę przyznać, że bardzo mi smakowały !

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam arabski chlebek smarowany zatarem! Mogłabym go jeśc i jeść, szczególnie jeszcze ciepły.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam je, wszystko mam i chyba zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I od razu przypominają mi sie wakcje w Tunezji.
    Były takie same jak Twoje. Cuuudo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam takich chlebków, chętnie bym spróbowała, dlatego muszę je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pani w sklepie orientalnym poleciła mi wymieszać z zaatarem ser biały i odrobinę oliwy, do tego wędlina i kanapka gotowa. Nie jem ani sera ani wędliny na razie, ale wyglądało, że pani zna się na rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspanialy, bogaty w piekne zdjecia blog. Manakish latwy i smaczny, fajny sposob na za3tar :) Ja mieszam za3tar z oliwa z oliwek przed polozeniem, zeby sie nie sypalo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.