środa, 25 września 2013

Kurczak w mleku kokosowym

Kurczak w mleku kokosowym


Kurczak w mleku kokosowym

Dziś mam dla Was przepis na prosty i szybki obiad z kurczakiem. Oparłam go na przyprawach i dodatkach łatwo dostępnych, tak, by każdy z Was mógł bez zbędnej bieganiny przygotować to danie we własnej kuchni. Jako dodatek do kurczaka podałam proste chlebki z patelni, ale równie dobrze sprawdzi się ugotowany ryż.

Przepis dodaję do akcji  Shinju- Paprykujemy 4. 

Kurczak z mlekiem kokosowym


KURCZAK W MLEKU KOKOSOWYM

Składniki (na 2 porcje):
przepis własny]
  • 1 cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 czerwona chili, pozbawiona pestek i posiekana
  • 2 piersi z kurczaka, pokrojone w kostkę
  • 1 puszka pomidorów (400 g)
  • pół puszki mleka kokosowego (200 g)
  • 1 papryka, oczyszczona i pokrojona w kostkę
  • sól, pieprz do smaku
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • sól i świeżo zmielony pieprz
Mięso doprawiamy solą i pieprzem. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy kurczaka i obsmażamy ze wszystkich stron. Dodajemy cebulę, chili i czosnek, smażymy kolejne 3 minuty. Wrzucamy pokrojoną paprykę, smażymy mieszając przez około 3 minuty. Dodajemy pomidory i mleko koksowe oraz słodką paprykę w proszku. Całość przykrywamy i gotujemy przez około 15 minut, aż papryka i mięso będą miękkie. Pod koniec doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Podajemy z ulubionymi dodatkami, np. ugotowanym ryżem. Ja jako dodatek do potrawy podałam chlebki z patelni. 

Kurczak w mleku kokosowym przepis

Kurczak z mlekiem kokosowym

Całkowity czas przygotowania: 25 minut.

15 komentarzy :

  1. fantastyczny przepis - wygląda bardzo smakowicie ;-)

    http://sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda, bardzo nawet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam sosy z dodatkiem mleczka kokosowego:) smakują obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Orientalne danie a tak proste! Uwielbiam Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Wszystko z mlekiem kokosowym jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A w ktorym momencie dodajemy swieza papryke?...podsmazamy ja czy dajemy surowa do sosu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mam problem ze znikającymi warzywami ;) Najmocniej przepraszam i zaraz poprawię przepis. Pokrojoną paprykę dodajemy po kurczaku i smażymy przez kilka minut. Następnie pomidory i mleko kokosowe.

      Usuń
  7. Rzeczywiście szybki i prosty przepis, a na dodatek z łatwo dostępnych składników:) Buziaki Malwi:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis, zrobiłam i bardzo mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis. Zrobiłem zupę z 3 letnim synem. Dodałem jeszcze ryż do zupy. Nie miałem paryczki chili świeżej dodałem suszoną wyjmując nasionka. Możnaby jeszcze dodać suszone pomidory i tez byłoby spoko. Ogółnie polcenam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo proste wykonanie a super smaczny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne danie, naprawdę! Dodałam jeszcze sos sojowy. Dzięki Ci za ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. mleko kokosowe powinno dac sie pod koniec gotowania, aby bylo wyczuwalne w potrawie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.