czwartek, 12 września 2013

Ekstrakt waniliowy

Ekstrakt waniliowy

Ekstrakt waniliowy

Ekstrakt z wanilii to jeden z cudowniejszych dodatków do ciast i deserów. Jego przygotowanie jest bardzo proste. Oczywiście możecie taki ekstrakt waniliowy zakupić w sklepie, jednak koszt tego przygotowanego w domu jest znacznie niższy. Aby ekstrakt był mocno esencjonalny, należy użyć odpowiedniej ilości lasek wanilii i odstawić go na kilka tygodni, aby nabrał cudownego aromatu. Zachęcam Was do przygotowania takiego ekstraktu. Jest niezastąpiony w kuchni.

Ekstrakt waniliowy przepis

EKSTRAKT Z WANILII

Składniki:
  • 125 ml wódki
  • 125 ml spirytusu
  • 6-7 większych lasek wanilii
Laski nacinamy wzdłuż nożem (nie robimy tego do końca). Wkładamy je do naczynia (ja ekstrakt przygotowuję w słoiku). Nie wyskrobujemy pestek z lasek. Zalewamy je wódką i spirytusem. Naczynie zamykamy i odstawiamy w zacienione miejsce (najlepiej do szafki) na minimum 5 tygodni. Co jakiś czas potrząsamy słoikiem. Ekstrakt z każdym tygodniem będzie nabierał aromatu. W trakcie użytkowania dokładamy dodatkowo laski wanilii i dolewamy wódki lub spirytusu. Ekstrakt wykorzystujemy jako dodatek do deserów i ciast. Wystarczy 1 łyżeczka waniliowego ekstraktu, aby ciasto nabrało wyjątkowego smaku. Obecny ekstrakt przygotowałam w ubiegłym roku i  uzupełniam go o dodatkowe laski wanilii i alkohol.

*jeśli nie posiadacie spirytusu, laski wanilii możecie w całości zalać wódką. Do zalania lasek wanilii możecie użyć również rumu. 


Całkowity czas przygotowania: 5 minut.

12 komentarzy :

  1. Dobry pomysł, tylko zastanawiam się czy faktycznie to wyjdzie taniej? Zwykle jedna laska wanilii w moich sklepach kosztuje ok. 10 zł :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo trzeba wiedzieć, gdzie kupować ;) Ja zamawiam wanilię przez Internet i płacę niecałe 2 zł za sztukę.

      Usuń
    2. A ja kupuję na targowisku u sprzedawców, którzy handlują przyprawami i płacę 1,5 - 2 zł za laskę w zależności od wielkości

      Usuń
    3. violet lilia- bo jak się poszuka, można znaleźć naprawdę dobry produkt w przystępnej cenie :)

      Usuń
    4. Panna Malwinna, czy mogę wiedzieć z jakiej strony kupujesz? W internecie jest wiele ofert taniej wanilii, ale boję się, ze kupie starą, albo zepsutą. W związku z tym wolałabym ze sprawdzonego źródła kupować :)

      Usuń
    5. Zamawiam u Skworca. Są świetne pod względem jakości i pakowane tuż przed wysyłką. Ja zawsze zamawiam na stronie sklepu, ale wiem, że jest też możliwość zamawiania przez allegro (skworcu.com.pl).

      Usuń
  2. dziękuję ci za ten przepis:) od dawna myślałam nad przygotowaniem takiego ekstraktu:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też sobie bardzo cenię taki domowy ekstrakt :) Mam w planach jutro też zrobić, bo już się powoli kończy... Ja zawsze robiłam na rumie, ale teraz będę próbowała na zwykłej wódce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, bez ekstraktu w kuchni nie jest łatwo. A domowy najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez sie wlasnie za niego zabieram:) uzywam codziennie i do wszystkiego a domowy bedzie napewno o niebo lepszy od kupnego:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.