środa, 11 września 2013

Ciambotta

Ciambotta

Ciambotta

Ciambotta to włoski gulasz warzywny. Najczęściej bazą tej potrawy są bakłażan, pomidory, papryka, cebula, ziemniaki i zioła. W zależności od regionu w gulaszu mogą pojawić się inne warzywa np. fasolka szparagowa, bób, cukinia, seler naciowy, szparagi, karczochy. Istnieją także wersje tego dania z dodatkiem ryb i mięs. Dla mnie i Połówka ciambotta to smak lata. Jadamy ją bardzo często, póki mamy jeszcze dostęp do smacznych i niedrogich warzyw. 

Przepis dodaję do akcji  Shinju- Paprykujemy 4. 

Ciambotta przepis

CIAMBOTTA (WŁOCHY)
Zielona Środa #13

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 4 ziemniaki, obrane i pokrojone w plastry
  • 2 cebule, posiekane w kostkę
  • 3 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 1 duża czerwona papryka, oczyszczona i pokrojona w kostkę
  • 1 bakłażan (300 g)
  • 4 pomidory (1 kg), obrane ze skórki
  • 2 łyżki octu balsamicznego (opcjonalnie)
  • 2 łyżeczki kaparów
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • pół łyżeczki suszonej bazylii
  • sól i pieprz do smaku
  • szczypta cukru
  • listki bazylii do posypania
Bakłażana kroimy w plastry. Każdy plaster kroimy na cztery części. Pomidory siekamy w kostkę. Na dużej patelni rozgrzewamy kilka łyżek oliwy, wrzucamy ziemniaki, obsmażamy je z obu stron. Dodajemy cebulę, smażymy od czasu do czasu mieszając przez 3 minuty. Następnie dorzucamy posiekany czosnek, paprykę, bakłażana, kapary, pomidory wraz z puszczonym sokiem. Dodajemy ocet i doprawiamy lekko solą. Patelnię przykrywamy pokrywką i gotujemy przez około 15-20 minut, aż warzywa będą miękkie. Jeśli pomidory puściły mało soku, można dodać na patelnię troszkę wody, aby warzywa się nie przypaliły. Kiedy warzywa będą już miękkie, dodajemy suszoną bazylię i oregano, doprawiamy do smaku pieprzem, solą i cukrem. Ciambottę przekładamy do 4 miseczek, posypujemy listkami bazylii. 

Ciambotta

Ciambotta

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

    15 komentarzy :

    1. Uwielbiam wszystko, co wloskie. I uwielbiam warzywa. To danie zdecydowanie dla mnie :)

      Pozdrowienia.

      OdpowiedzUsuń
    2. Lubię włoską kuchnię i tego jeszcze nie jadłam :) Niestety, nie lubię bakłażana :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Właśnie gotuje na kolacje, mam nadzieje ze wyjdzie :)

      OdpowiedzUsuń
    4. bardzo smacznie wygląda lubię takie kolorowe dania:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Kolejne nowe danie, do wypróbowania:)

      OdpowiedzUsuń
    6. wygląda pięknie, bardzo ciekawa jestem smaku...:), biorę do wypróbowania!

      OdpowiedzUsuń
    7. Smak jest cudny,zrobiłam dziś na obiad. Następnym razem bakłażana zastąpię cukinia. Dziękuję za inspiracje na dzisiejszy obiad!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bardzo mnie to cieszy :) Sama ciambottę uwielbiam. Postaram się we wrześniu opublikować jeszcze dwa przepisy na moje ulubione warzywne gulasze (jeden grecki a drugi hiszpański).

        Usuń
    8. Szkoda że nie udało mi się przygotować tego dania do wspólnej publikacji :/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Agatko, szkoda, ale w wolnej chwili wypróbuj przepis. To danie jest cudowne, szczególnie z dodatkiem octu balsamicznego.

        Usuń
    9. bez ziemniaków, ale i tak pyyycha :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Bardzo smaczne:) Do tej pory podchodziłam do kaparów jak żaba do jeża, jakoś takie mi się zawsze zbyt intensywne wydawały. A tutaj - to połączenie smaków to strzał w dziesiątkę :) Koniecz nie z oregano i bazylią oraz octem balsamicznym! Pychota i dziękuję za przepis :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Heh, przeczytałam czyjś wczesniejszy komentarz o cukinii - też już postanowiłam zrobić następny raz z cukinią, gdyż bakłażan był z ogródka na razie jeden, za to cukinii zatrzęsienie :) Ciekawe, czy aromaty znów smacznie się przegryzą...

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    .