piątek, 2 sierpnia 2013

Pasta z tuńczyka

Pasta z tuńczyka

Pasta z tuńczyka przepis

Zauważyłam, że najczęściej przygotowuje się pasty rybne z dodatkiem jajek. Są one smaczne, ale często dość mdłe w smaku. Dziś chciałabym Wam zaproponować fajną pastę z tuńczyka przygotowaną na włoską modłę. Swój wspaniały smak zawdzięcza ona dodatkowi suszonych pomidorów, bazylii, czosnku i oczywiście soku z cytryny, który idealnie komponuje się z rybami. 
Jeśli nie przepadacie za rybami, wypróbujcie ekspresową pastę z bobu. 

Pasta z tuńczykiem przepis

PASTA Z TUŃCZYKA
Śniadanie Mistrzów #65

Składniki:
[przepis własny]

  • 1 puszka tuńczyka w oleju
  • 4 całe suszone pomidory z zalewy (lub 8 połówek)
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 10 listków bazylii
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki masła


W rozdrabniaczu (zamykany pojemnik z ostrzami w zestawie z blenderem) umieszczamy odsączonego tuńczyka, suszone pomidory, bazylię, czosnek, sok z cytryny i masło. Doprawiamy pieprzem do smaku. Całość miksujemy do otrzymania gładkiej pasty. W razie potrzeby doprawiamy solą. Podajemy z pieczywem. Ja jako dodatek podałam chlebki roti.  Sprawdzą się też świetnie szybkie chlebki z patelni. 

Pasta z tuńczyka na kanapki
Całkowity czas przygotowania: 5 minut.

    8 komentarzy :

    1. Proste, pyszne, smakowite. Lubię:)

      OdpowiedzUsuń
    2. Uwielbiam tuńczykowe pasty, do tej pory najbardziej tę z dodatkiem białego sera :) W weekend chętnie wypróbuję Twoją!

      OdpowiedzUsuń
    3. Cudowna musiała być ;) Ja miałam kiedyś pastę jajeczną z tuńczykiem, też rewelacja:)

      OdpowiedzUsuń
    4. Z pomidorkami będzie świetna:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Ja akurat rzadko robie pasty rybne z jajkami, czesciej przygotowuje takie na bazie serkow kanapkowych. Ta pasta szalenie mi sie podoba!

      OdpowiedzUsuń
    6. Bardzo lubie tego typu pasty, bardzo podobna dosc czesto przygotowuje na kolacje :) duzo dobrego bialka, w sam raz na wieczorna przekaske! Polecam :)
      Buziaki!

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.
    Jeśli zrobiłeś zdjęcie potrawie przygotowanej z przepisu z bloga, wyślij je na adres mailowy filozofiasmaku@gmail.com. Zdjęcie zostanie zamieszczone w galerii potraw na Fb