wtorek, 27 sierpnia 2013

Kisir, turecka sałatka z kaszy bulgur

Kisir, turecka sałatka z kaszy bulgur

Kisir przepis

Kisir to popularna w Turcji sałatka na bazie kaszy bulgur z dodatkiem natki pietruszki i przecieru pomidorowego. W zależności od regionu wzbogaca się ją o różne dodatki. Ja najbardziej lubię prostą wersję tej sałatki z dodatkiem drobno posiekanych pomidorów i chili. Jeśli jeszcze jej nie próbowaliście, koniecznie to nadróbcie. 

Przepis bierze udział w akcji Warzywa psiankowate. 

Sałatka turecka przepis

TURECKA SAŁATKA Z KASZY BULGUR

Składniki (na 2 porcje):

  • pół szklanki kaszy bulgur*
  • 2 łyżeczki gęstego przecieru pomidorowego lub pasty pomidorowej
  • 2 pomidory lima lub 1 większy pomidor
  • 4 łyżki natki pietruszki, posiekanej
  • 1 łyżeczka posiekanej mięty
  • pół czerwonego chili, pozbawionego pestek, drobno posiekanego
  • 2 łyżki oliwy ev
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól i pieprz do smaku
Bulgur zalewamy szklanką wrzącej wody, przykrywamy i odstawiamy na pół godziny. Kiedy kasza napęcznieje przekładamy ją na sito, by pozbyć się nadmiaru wody i przekładamy do miseczki. Do kaszy dodajemy  przecier lub pastę, oliwę, sok z cytryny, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Całość delikatnie mieszamy. Pomidory pozbawiamy gniazd nasiennych, kroimy w małą kostkę. Do kaszy dodajemy natkę, miętę, chili i pomidory, mieszamy. W razie potrzeby doprawiamy odrobiną soli. 

*Kaszę bulgur kupuję przez Internet u Skworca. 

Sałatka z pomidorami i kaszą przepis

Całkowity czas przygotowania: 40 minut.

10 komentarzy :

  1. Piękne zdjęcia w nowej odsłonie :) I pyszna sałatka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwinko, normalnie ostatnio jakbyś czytała mi w myślach:-)Właśnie kupiłam ostatnio tę kaszę i zastanawiałam sie jak ją przyrządzić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie probowalam, ale teraz to juz na pewno sprobuje (jak tylko dogrzebie sie do bulguru - bo mam na pewno, ale nie wiem, gdzie ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Apetycznie wygląda :) Kiedyś miałam przyjemność próbować u kogoś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super :) I chyba nawet kobieta karmiaca na diecie eliminacyjnej może spróbować :) Tylko bez chili :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję, że przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale wygląda. Szkoda, że nie jest dostępna w sklepach, ja nigdzie jeszcze się z nią nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię tureckie jedzenie, muszę wypróbować Twoją sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A gdzie można dostać pastę pomidorową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź w Auchanie lub Tesco. Można ją kupić w takich tubkach.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.