wtorek, 20 sierpnia 2013

Hiszpańska sałatka z sosem andaluzyjskim

Hiszpańska sałatka z sosem andaluzyjskim

Sałatka z tuńczykiem przepis

Tę pyszną sałatkę autorstwa Agaty robiłam już kilkakrotnie. Zachwyca nie tylko kolorami, ale i smakiem. Bardzo fajnym dodatkiem jest tu sos na bazie majonezu. Z reguły rzadko przygotowuję tego typu sosy, jednak w przypadku tej sałatki jest on strzałem w dziesiątkę i warto na chwilę zapomnieć o liczeniu kalorii.

Przepis dodaję do akcji Mopsika- Warzywa psiankowate.

Sałatka z sosem andaluzyjskim przepis

SAŁATKA Z SOSEM ANDALUZYJSKIM

Składniki (na 2 większe porcje):
  • 2 większe pomidory
  • 3 ogórki gruntowe (lub pół dużgo ogórka)
  • 1 czerwona papryka
  • 1 łyżka kaparów
  • pół czerwonej cebuli
  • 1 puszka tuńczyka w oleju
  • 1/4 szklanki oliwek (zielonych lub czarnych)- czarne zdecydowanie lepiej tu pasują
  • 2 jajka ugotowane na twardo
  • dressing: 3 łyżki majonezu, 3 łyżki dobrej jakości ketchupu, 3 krople sosu Worcestershire, 1 ząbek czosnku, 1/4 łyżeczki ostrej wędzonej papryki w proszku, sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
Ogórki obieramy kroimy w plastry. Pomidory dzielimy na mniejsze kawałki. Cebulę siekamy w cienkie piórka. Jajka obieramy, kroimy na połówki lub ćwiartki, paprykę w podłużne paski. Tuńczyka odcedzamy z oleju, dzielimy na mniejsze kawałki. W misce umieszczamy pomidory, paprykę, ogórki, kapary (jeśli używacie dużych kaparów, posiekajcie je wcześniej), tuńczyka, oliwki, cebulkę, jajka. 
Przygotowujemy dressing: czosnek drobno siekamy, rozcieramy z odrobiną soli. Majonez mieszamy z ketchupem, dodajemy czosnek, sos Worcestershire, wędzoną paprykę. Doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Sałatkę podajemy polaną przygotowanym sosem z opieczonymi kromkami bagietki. Sos świetnie sprawdza się jako dip do warzyw, płaskich chlebków, krakersów.


Hiszpańska sałatka z sosem andaluzyjskim


Całkowity czas przygotowania: 20 minut.

11 komentarzy :

  1. Cieszę się, że sałatka przypadła Wam do gustu i smaku :-D U mnie cieszy się niesłabnącym powodzeniem i jestem zmuszona robić ją bardzo często, nawet nie wiem czy dziś też nie.

    Miłego dnia!

    AGATA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato, raz jeszcze dziękuję za świetny przepis :)

      Usuń
  2. Poczułam hiszpański klimat! Pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ tu pysznie i kolorowo:) obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno zrobię w najbliższym czasie i podzielę się wrażeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, nie znałam wcześniej sosu andaluzyjskiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety mie powaliła mnie swym smakiem ta sałatka, a pokładałam w niej duże nadzieje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu :) Moim gościom zawsze ona smakuje.


      pozdrawiam

      M.

      Usuń
  7. Zrobiłam już dwa razy i za każdym smakuje obłędnie. Mąż się zachwycił.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.