czwartek, 1 sierpnia 2013

Greckie burgery ziołowe

Greckie burgery ziołowe

Greckie burgery ziołowe

Te burgery z pewnością przypadną do gustu osobom dbającym o linię. Przygotowałam je z mielonego mięsa drobiowego a zamiast smażyć upiekłam w piekarniku. Jako dodatek do burgerów podałam sos tzatziki oraz sałatkę horiatiki. 

Greckie burgery z ziołami

GRECKIE BURGERY ZIOŁOWE

Składniki (na 3 porcje):
[przepis własny]
  • 500 g mięsa drobiowego (u mnie indyk)
  • 2 łyżki natki pietruszki, drobno posiekanej
  • 1 łyżka koperku, posiekanego
  • 1 łyżka mięty, posiekanej
  • 1 łyżka oregano, posiekanego
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • sól i świeżo zmielony pieprz do smaku
Do mięsa dodajemy posiekane zioła, skórkę z cytryny, czosnek. Doprawiamy solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy i wyrabiamy przez kilka minut. Do masy mięsnej możecie dodać 1 łyżkę oliwy. Z masy formujemy płaskie burgery (najłatwiej zrobić to dłońmi zwilżonymi zimną wodą). Grillujemy je na patelni lub pieczemy w piekarniku przez 20-25 minut w temperaturze 180 stopni (bez termoobiegu). Burgery podałam z sosem tzatziki i sałatką grecką. 

*na zdjęciach znajdują się burgery upieczone w piekarniku

Greckie burgery ziołowe

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

Greckie burgery w wykonaniu czytelników:


10 komentarzy :

  1. Aż się uśmiechnęłam do monitora :) Cudna aranżacja z tą niebieską serwetką. Od samego patrzenia można poczuć się jak w Grecji :) I za Grecją zatęsknić...

    I sałatka podana w iście grecki sposób - z kawałkiem fety na wierzchu, a nie z fetą pokrojoną w kostkę.

    A same burgery z sosem - pyszna kompozycja.


    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowo, smacznie i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne burgery, pyszny pomysł na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! szybko i smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypominasz mi grecką kuchnię...a Grecję kocham i z chęcią wkrótce wykorzystam parę greckich smaków od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje zdjęcia są przecudne!!!A burgery zapowiadają się smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupełnie nie wyglądają na pieczone w piekarniku! Prezentują się imponująco i chyba chłopakom w weekend zapodam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam! Zdecydowanie w moim guscie.

    OdpowiedzUsuń
  9. rewelacja ! zawsze masz świetne przepisy :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.