środa, 7 sierpnia 2013

Dżem wiśniowy z amaretto

Dżem wiśniowy z amaretto

Dżem wiśniowy przepis

Po przetworach z morelami (których jeszcze nie koniec ;-)) Przyszła kolej na wiśnie, która lada chwila zaczną się kończyć. Tym razem przygotowałam szybki dżem z dodatkiem pektyny i amaretto. To genialny dodatek na naleśników z serkiem mascarpone.

Dżem z wiśni

DŻEM WIŚNIOWY Z AMARETTO

Składniki:
[przepis własny]
  • 1 kg wiśni (waga po wydrylowaniu)
  • 200 g cukru
  • 15 g pektyny
  • 50 ml amaretto
Wiśnie wraz z sokiem, który puściły w trakcie drylowania umieszczamy w garnku. Gotujemy przez około 20-30 minut. W trakcie gotowania wiśnie będą puszczać więcej soku. Pektynę mieszamy z 3 łyżkami cukru, dodajemy do wiśni, mieszamy do rozpuszczenia. Gotujemy przez 5 minut. Dodajemy pozostały cukier, chwilkę gotujemy, aż się rozpuści. Wyłączamy gaz, dodajemy amaretto, mieszamy. Gorący dżem przekładamy do wyparzonych i suchych słoików. Zakręcamy i stawiamy do góry dnem. Ja dodatkowo słoiki przykrywam ręcznikiem. Kiedy całkowicie ostygną, przenosimy je w suche i zacienione miejsce. Początkowo sok będzie płynny, po całkowitym ostygnięciu pod wpływem dodanej wcześniej pektyny, zgęstnieje. Dżemy przygotowane przy użyciu pektyny nie wymagają dodatkowej pasteryzacji.

Dżem z wiśni przepis

Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

8 komentarzy :

  1. Jestem bardzo ciekawa smaku.Pomysłowe połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię to połączenie smaku wiśni z amaretto. Szkoda tylko, że w domu taki dżem smakuje tylko mnie, bo pewnie zrobiłabym sporą ilość. A przerobiłam już 19 kg wisni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. to musi być wspaniały smak: )

    OdpowiedzUsuń
  4. dżem wiśniowy był zawsze moim ulubionym ;) intryguje mnie dodatek amaretto;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się składa, bo amaretto mi zalega, stoi na półce od dawien dawna i czeka na taki właśnie przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ten dodatek amaretto bardzo mnie zaintrygował:) bosko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię dżemy i konfitury wiśniowe, Twój z amaretto z pewnością by mi zasmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fantastyczne połączenie, lubię takie :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Printfriendly