niedziela, 14 lipca 2013

Pasta z pieczonej papryki i fety

Pasta z pieczonej papryki i fety

Pasta z pieczonej papryki i fety

W piątek po raz kolejny organizowałam wieczór filmowo-kulinarny. Tym razem naszym państwem przewodnim była Grecja. Shinju podzieliła się ze mną przepisem na grecką pastę htipiti. Miałam ją podać jako przystawkę w piątkowy wieczór, jednak ostatecznie przygotowałam ją dopiero wczoraj wieczorem na dzisiejsze śniadanie. Pasta jest rewelacyjna, lekko pikantna i kremowa. Świetnie sprawdza się jako dodatek do pieczywa lub składnik farszu do naleśnikowych roladek. 


Pasta z pieczonej papryki przepis

 PASTA Z PIECZONEJ PAPRYKI I FETY
(GRECJA)
Śniadanie Mistrzów #58

Składniki:
[źródło: Kevin]
  • 120 g sera feta
  • 1 czerwona papryka
  • 1 papryczka chili
  • 60 g suszonych pomidorów z zalewy
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka soku z cytryny
Paprykę kroimy na pół, pozbywamy gniazda nasiennego, czyścimy. Układamy na blasze skórką to góry, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni (z termoobiegiem), pieczemy przez 20-30 minut, aż skórka papryki ściemnieje i pomarszczy się. Paprykę przekładamy do foliowego woreczka, zamykamy, odstawiamy na 10 minut (ułatwi to zdjęcie skóry z papryki). Otwieramy woreczek, wykładamy paprykę, obieramy. Kroimy w kostkę. W rozdrabniaczu (zamykany pojemnik z ostrzami) umieszczamy wszystkie składniki, miksujemy na gładką pastę. Jeśli pasta będzie zbyt gęsta, wówczas dolewamy odrobinę oliwy z zalewy od pomidorów. Podajemy z pieczywem. Ja pastę podałam do chlebków z patelni, świetnie będzie też smakować na grzankach z bagietki. 


Pasta z pieczonej papryki i fety

Całkowity czas przygotowania: 40 minut.

26 komentarzy :

  1. Musi być bardzo smaczna ;-)
    A, że lubię i fetę i paprykę, to przepis zapisuję! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. pasta jest świetne !! z chęcią bym posmarowała sobie nią pieczywko ;D
    miłej niedzieli ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :) Muszę wypróbować ten przepis, ale zdecydowanie bardziej wolałabym właśnie z tymi chlebkami ją zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zjadłabym, oj zjadłabym...i żeby ktoś dla mnie przygotował ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się mocno skuszona. Postaram się jak najszybciej wypróbować, bo kusi!
    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię greckie klimaty. To są zdecydowanie moje smaki.

    Z pozdrowieniami,
    E.

    P.S. Piękny nóż ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak, prawie jak grecki ajwar :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno skorzystam z tego przepisu wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo się cieszę, że taka pasta przypadła Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz dziękuję Ci, że napisałaś mi o tej paście :)

      Usuń
  10. Mnie ta pasta również przypadła do gustu, zwłaszcza że przepis pochodzi z Grecji, a Grecję wielbię ponad wszystko :)

    Pozdrowienia,

    A.

    OdpowiedzUsuń
  11. Te zdjęcia to moi faworyci. Pięknie i z pewnością pyszne. Malwino, ale banerek też pięknie sezonowo malinowy. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł. Ostatnio mam plan na pasty, więc Twoja będzie na pewno w jakiś sposób inspiracją dla jakiegoś przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapisałam do wypróbowania :) Sądząc po składnikach musi być bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią wypróbuję :) Ile tak przeciętnie pasta może stać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas zniknęła w jeden dzień. Myślę, że do 3 dni może stać w lodówce. Jeśli nie masz pewności, że zużyjesz ją w tym czasie, przygotuj pastę z połowy porcji.

      Usuń
  15. Witam serdecznie. chciałabym prosić o wytłumaczenie pomidorów w zalewie...
    Czego konkretnie szukać w sklepie? Czy chodzi o suszone? :-) Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karino, chodzi o suszone pomidory w zalewie z oliwy lub oleju. Kupisz je w każdym większym sklepie.

      pozdrawiam

      Malwinna

      Usuń
  16. Właśnie zrobiłam. PYCHA :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniała pasta podobnie jak większość przepisów :-) przerobiłam Grecję teraz będą kolejne :-)) jak już uda mi się utworzyć swoją stronę to podzielę się swoimi pomysłami :-)
    Pozdrawiam
    Laura

    OdpowiedzUsuń
  18. zrobiłam.....niebo !!!!!! Cudowny smak :) Szkoda,że nie można załączyć zdjęcia:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wysłania zdjęcia mailowo lub przez Fb. Mamy oddzielną zakładkę ze zdjęciami czytelników :)

      Usuń
  19. Bardzo fajny przepis. Smak i zapach niezrównany i najważniejsze nie oszczędzać na jakości składników

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.